Dieselgate
Ferran Vital

El dièsel segueix retrocedint a Europa

La quota de mercat dels cotxes amb mecànica dièsel cau al 47% al Vell Continent

El dièsel segueix retrocedint a Europa / FERRAN VITAL Zoom

Els últims cinc anys, els motors dièsel han començat un lent però progressiu descens de vendes, i ja no és la mecànica hegemònica al Vell Continent. En l'altre costat de la balança sorprèn també en aquests últims cinc anys el gran increment dels cotxes elèctrics i híbrids endollables, que han augmentat la seva quota de mercat en un 50% –tot i que encara no superen el 0,6% del total de cotxes venuts a Europa.

Les altres opcions ecològiques (GNC i GLP) han crescut també un 10% els últims cinc anys, però només sumen un 3,8% de la quota del mercat europeu. Per la seva banda, els cotxes híbrids no endollables també han crescut significativament fins al 0,6% de la quota de mercat, de manera que han incrementat un 61% les seves vendes durant l'últim any.

La sentència de mort de les mecàniques dièsel, però, encara ha d'arribar. La Unió Europea està preparant una nova normativa comunitària molt restrictiva amb les emissions de NOx i partícules que faran que el cost de desenvolupar motors dièsel sigui molt elevat i alguns fabricants, com Renault o Volvo, ja hagin anunciat que tenen la intenció de deixar de fabricar aquest tipus de motors els anys vinents.