Ara Motor

Seat vol obtenir energia reciclant aigües residuals

Els de Martorell desenvolupen un sistema que obté gas natural comprimit (GNC) per fer servir als cotxes gràcies a les aigües residuals

Seat vol obtenir energia reciclant aigües residuals / SEAT Zoom

Seat s'ha associat amb Aqualia per iniciar un projecte que vol obtenir biocombustible renovable a partir de les aigües residuals per utilitzar-lo en vehicles que funcionin amb mecàniques de gas natural comprimit (GNC).

El projecte, batejat SMART Green Gas, té diverses avantatges socials i mediambientals, com ara la reducció de les emissions de CO2 (fins un 80% inferiors a les tradicionals mecàniques de benzina), cosa que segons les paraules del Dr. Matthias Rabe -vicepresident d'investigació i recerca de la marca, propietari de l'Ateca Cupra fals- “fomentarà la creació de combustibles alternatius renovables, que millorin la qualitat de l'aire i el seu ús a les ciutats”.

Tant Seat com Aqualia han començat les proves pilot a Jerez de la Frontera, Cadis, on s'empren les aigües residuals de la depuradora per obtenir GNC per alimentar un León TGI (que funciona amb gas natural).

León TGI repostant biocombustible Zoom

León TGI repostant biocombustible / SEAT

Segons els càlculs del projecte, una depuradora mitjana podria produir un milió de litres de biogàs cada dia, suficient per omplir el dipòsit d'uns 300 vehicles, cosa que el fa especialment adequat per parcs mòbils municipals  (policia, ambulàncies, camions de la brossa, autobusos..) o per flotes d'empreses petites i mitjanes, per exemple.