Ferran Vital

Seat Arona, un nou model per la marca catalana

Seat confirma que comercialitzarà un germà petit de l'Ateca, batejat com Seat Arona

Seat Arona, un nou model per la marca catalana / SEAT Zoom

L’èxit del Seat Ateca, el primer SUV de la història dels de Martorell, ha esperonat a la marca catalana per comercialitzar-ne un germà petit, un totcamí del segment B que rebrà el nom de Seat Arona, en honor a la localitat tinerfenya.

El futur Arona es basarà en la plataforma modular que ja utilitzen l’Ibiza o el Volkswagen Polo (de la mateixa manera que l’Ateca ho fa amb la plataforma multimodular del León i Golf, per exemple), i la idea dels del Baix Llobregat és començar a comercialitzar-lo a la segona meitat de 2017.

L0'Arona serà més curt que el prototip 20v20. Zoom

L0'Arona serà més curt que el prototip 20v20. / Seat

El llançament de l’Arona serà uns mesos posteriors als del nou Seat Ibiza, que a inicis de 2017 encetarà la que serà la cinquena generació de l’utilitari més popular al mercat català dels darrers anys, amb grans xifres de vendes.

Tot i que encara no s’ha filtrat cap foto definitiva, tant l’Arona com l’Ibiza no trencaran amb la línia estètica que el centre de disseny a Martorell ha desenvolupat als darrers temps. De fet, el frontal del nou Ibiza i el futur Arona serà molt similar al del 20V20, el prototip que Seat va presentar al passat Saló de Ginebra, i a la seva vegada, amb les formes anguloses i línies de disseny heretades dels seus germans grans, els León i Ateca, que tantes alegries han donat a la marca catalana els darrers anys.

20v20, el prototip que avança com serà l'Arona Zoom

20v20, el prototip que avança com serà l'Arona / Seat

Amb l’arribada de l’Arona, Seat vol fer-se un forat al segment dels SUV-B, on se les veurà amb rivals d’entitat i ja consolidats, com ara l’Opel Mokka X, el Peugeot 2008, el Nissan Juke o el Fiat 500x, entre altres. A tots aquests rivals caldrà sumar-li el nou SUV que Volkswagen està preparant sobre la base del Polo i que serà també un dels galls del segment.

El que encara no sabem és on es fabricarà el futur Arona. Tenint en compte que l'Ateca es fabrica a la República Txeca, i que a Martorell encara és possible encabir una nova línia de producció, no seria estrany pensar que l'Arona sigui fabricat finalment a Catalunya, a diferència del seu germà gran.