Ferran Vital

Optima GT, SW i Plug-in Hybrid, la revolució coreana

La marca coreana revoluciona la seva oferta de carrosseries, motors i sistemes de propulsió amb l'arribada de variants esportives, familiars i ecològiques

Optima GT, SW i Plug-in Hybrid, la revolució coreana / KIA Zoom

El Kia Optima és una de les berlines més atractives del mercat, tant per estètica com per relació qualitat-preu. Però és ben és cert que els gustos del mercat al Vell Continent han variat força els últims anys i que per triomfar en el mercat europeu cal disposar d'una variant familiar a la gamma del producte.

La marca coreana vol cobrir aquest segment de la demanda, i per fer-ho ha anunciat la comercialització de dues noves carrosseries i un nou sistema de mobilitat per a l'Optima, la gran carta de Kia al mercat europeu.

Visita posterior Optima SW Zoom

Visita posterior Optima SW / Kia

En primer lloc Kia prepara el desembarcament de la carrosseria familiar (anomenada Sportswagon) aquest darrer trimestre de 2016. Amb la nova carrosseria, l'Optima manté les mateixes mesures de llargada i amplada que la carrosseria tradicional (4'8 i 1'8 metres respectivament), però creix en alçada arribant fins als 1'4 metres d'alt.

Estèticament el Kia Optima Sportswagon esdevé un conjunt harmònic, amb un disseny fluid i una imatge discreta amb detalls dinàmics, com ara la caiguda del porto posterior (pilar C), les entardes d'aire davanteres o el difusor posterior.

Frontal Optima SW Zoom

Frontal Optima SW / Kia

Kia Optima GT, adrenalina de competició

L'altre gran anunci de Kia és l'arribada, per fi, de l'esperada motorització benzina per la berlina coreana, fins ara només disponible amb un motor dièsel 1.7 CRDi que eroga 141 cavalls. Això canviarà amb l'arribada de la versió GT, més prestacional i orientada a un públic que busca sensacions més pures al volant.

Optima GT Zoom

Optima GT / Kia

El nou motor que impulsarà l'Optima serà un motor turbo de benzina i quatre cilindres, que amb una cilindrada de 2 litres distribuirà uns magnífics 245 cavalls de potència. Per mantenir la fermesa de l'Optima, Kia utilitzarà un nou sistema de suspensions independents –amb un sistema MacPherson al tren davanter i triangular a l'eix posterior– inspirades en els cotxes de competició.

Kia ha afinat el xassís i electrònica de l'Optima GT al llegendari Nordschleife

No s'acaba aquí, però, la preparació de la versió GT, ja que Kia equiparà aquestes versions amb un sistema de discos de fre ventilats a les quatre rodes. L'electrònica que muntarà la versió GT també és nova, i s'ha desenvolupat i afinat amb la resta del xassís al vell traçat de Nürburgring.

La versió GT només es podrà associar a una caixa de canvis automatitzada de sis relacions, i manté l'estructura de tracció davantera (no hi haurà opció  a equipar una estructura de quatre rodes motrius). Això sí, els compradors podran escollir entre la carrosseria familiar o la berlina pel seu Optima GT.

Els interiors del GT tambe reben una actualització estètica improtant, així com el seu sistema d'infoentreteniment, millorat, optimitzat i actualitzat per col·locar-se al nivell dels fabricants Premium europeus.

Interior Kia Optima GT Zoom

Interior Kia Optima GT / Kia

Optima Plug-in Hybrid, l'alternativa ecològica

Si Kia, però, ha volgut fer un pas endavant amb el GT i la versió Sportswagon, no deixa de ser important l'aparició de l'Optima Plug-in Hybrid, la versió més ecològica de la berlina coreana, que arribarà també a finals de semestre.

L'Optima Plug-in Hybrid respon a les necessitats i les expectatives dels compradors amb una consciència ecològica més desenvolupada, ja que aquest híbrid connectable té una autonomia de 54 quilòmetres en un mode cent per cent elèctric.

Optima Hybrid Zoom

Optima Hybrid / Kia

El motor elèctric de 50 kW es marida amb el motor atmosfèric de benzina de quatre cilindres  i dos litres de cilindrada GDI que eroga 156 cavalls, que sumats als del propulsor elèctric ofereixen una potència total de 205 cavalls.

Kia Optima endollable Zoom

Kia Optima endollable

A més, alguns canvis en el frontal permeten un coeficient aerodinàmic més baix (de només 0,25), un sistema de frenada regenerativa que recarrega la bateria aprofitant l'energia cinètica del cotxe, un radar de llarg abast que permet evitar col·lisions amb altres vehicles de la via o un innovador sistema d'avançament per inèrcia anomenat Coasting Guide Control que redueix encara més el consum d'energia del vehicle.