Avançament
Ara Motor

Opel ensenya el nou Insignia, més esportiu i estilitzat que mai

Els de Rüsselsheim avancen les primeres imatges de l'Insignia Grand Sport, la berlina d'Opel que es presentarà oficialment al mes de març

Opel ensenya el nou Insignia, més esportiu i estilitzat que mai / OPEL Zoom

Opel ja té acabat el nou Insignia, el model de referència de la filial de General Motors. La nova generació de la berlina dels de Rüsselsheim és més atractiva, ecològica i dinàmica mai fabricada, gràcies que és més baix i pesa menys (2,9 cm menys i 175 kg més lleuger que la generació precedent).

Estèticament, el nou Insignia presenta un disseny net, clar i racional que res té a envejar a altres opcions Premium del mercat alemany. Amb tot, sí que es pot veure certa continuïtat en el disseny de la primera generació de l’Insiginia i aquesta nova generació, i és que el bon funcionament comercial del vehicle (amb 900.000 unitats venudes) desaconsella un canvi estilístic gaire radical.

L'Insignia Grand Sport és realment atractiu Zoom

L'Insignia Grand Sport és realment atractiu / Opel

Pel que fa als interiors, el nou Insignia segueix l'estil racional i ergonòmic ja iniciat per l'actual generació de l'Astra, i que tant ens va agradar quan el vam provar fa poc més d'un mes. La posició de conducció és més baixa i esportiva, i incorpora un seguit de novetats tecnològiques com ara el sistema d’il·luminació IntelliLux LED, l'assistent de canvi de carril, una nova pantalla HUD projectable, una càmera de 360º o una pantalla tàctil de vuit polsades dotada del sistema multimèdia IntelliLink i d’assistència Opel OnStar.

Interiors ergonòmics i tecnològics Zoom

Interiors ergonòmics i tecnològics / Opel

Mecànicament, malgrat que Opel no ha volgut desvelar quins motors impulsaran el nou Insignia, sí que ha anunciat que la nova generació disposarà d’una caixa de canvis automatitzada de vuit velocitats, una nova plataforma de tracció total amb repartiment vectorial del parell amb dos embragatges multidisc que fan de diferencial posterior, un nou esquema de suspensions i un xassís completament nou, amb més rigidesa torsional i que permet tres modes de conducció, anomenats “Tour”, “Normal” o “Sport”, que varien la rigidesa de les suspensions, l’acció del canvi automàtic i la resposta del motor.

Detall grup òptic posterior Zoom

Detall grup òptic posterior / Opel

La presentació oficial del nou Insignia tindrà lloc al proper mes de març, durant el Saló Internacional de Ginebra, i les primeres unitats (amb un preu encara no assignat) arribaran al mercat el darrer trimestre del 2017.