Cotxe elèctric
Motor Novetats 07/09/2017

Nissan Leaf 2018: elèctric, autònom i amb un sol pedal per governar-los tots

Nissan presenta la segona generació del seu cotxe elèctric amb la vocació de convertir-lo en el millor del mercat

Ara Motor
3 min
Nissan Leaf 2018: elèctric, autònom i amb un sol pedal per governar-los a tots

Quan vam poder provar el Nissan Leaf, ara fa unes setmanes, vam incidir que aquest havia quedat una mica endarrerit des del punt de vista tecnològic i estètic. I era cert. Per això Nissan proposa un canvi radical de cara a la segona generació del cotxe elèctric més venut del món.

Frontal Leaf

El primer que sobta de la segona generació del Leaf és el seu profund canvi estètic. Ara ningú pot dir que els elèctrics semblen estrafolaris o diferents: el nou Leaf hereta el llenguatge d’estil i disseny del Qashqai, el totcamí líder a Europa, amb el qual comparteix disseny de la calandra central en forma de V i els grups òptics amb tecnologia LED.

Interiors del nou Leaf

El disseny dels interiors també s’ha reorientat amb les últimes novetats tecnològiques i la consola central queda presidida per una pantalla tàctil de 7 polzades i un sistema d’infoentreteniment compatible amb Apple CarPlay i Android Auto.

Vista posterior Leaf

Un sol pedal?

Però el que més expectació ens ha generat és el nou e-Pedal, un sistema tecnològic revolucionari que permet que el mateix pedal serveixi per accelerar o frenar en funció de les necessitats del cotxe i del trànsit en cada moment.

Com funciona l’e-Pedal?

Quan el conductor deixa de trepitjar el pedal -redueix la pressió sobre el pedal- els frens regeneratius d’energia es preparen per actuar (i de passada obtenir energia cinètica per recarregar la bateria com si fos una dinamo), i el cotxe s'atura gradualment fins a parar del tot sense xocar amb cap objecte gràcies al sistema de conducció autònoma que incorpora el cotxe.

El nou Leaf obre la porta també a la conducció autònoma gràcies al sistema ProPILOT, que assisteix el conductor en tot moment i que és capaç de prendre el control del cotxe en condicions de circulació favorables com una autopista, on és capaç de circular sense interacció humana.

Lligat al sistema ProPILOT, Nissan també ha creat el sistema ProPILOT Park, que aparca els cotxe per si mateix, controlant absolutament tots els aspectes de les maniobres d’aparcament.

ProPILOT Park

Més potència i autonomia

El nou Leaf promet també millors capacitats dinàmiques i prestacions que el seu predecessor, gràcies als 150 CV i 350 Nm de parell que ofereix el seu motor elèctric. A més, gràcies a les bateries de liti de 40 kWh el Leaf ofereix una autonomia de 378 quilòmetres en el cicle de prova europeu NEDC i es pot recarregar la bateria fins al 80% en tan sols 40 minuts en un punt de recàrrega ràpida. En un punt convencional o domèstic de 3 kWh el temps de recàrrega arriba a les 16 hores, i en un de 6 kWh el temps es redueix a la meitat, 8 hores.

Motor elèctric i bateries

El nou Leaf arribarà al nostre mercat al gener, i el seu preu -encara no confirmat oficialment- serà de menys de 30.000 euros, uns 5.000 euros menys que el seu principal competidor, el Tesla Model 3.

stats