Cotxes elèctrics
Ara Motor

NIO EP9, la Xina entra amb força en el mercat dels cotxes esportius elèctrics

Un megawatt de potència, quatre motors elèctrics i prestacions d'infart

NIO EP9, la Xina presenta les seves credencials en el mercat dels cotxes esportius elèctrics / NEXT EV Zoom

La Xina ha entrat, i de quina manera, a la cursa per regnar en el segment dels vehicles esportius elèctrics. El sector, fins ara dominat per marques nord-americanes com Tesla, ha patit un autèntic tsunami amb l'aparició del NIO EP9, fabricat per la marca xinesa Next EV, que fins ara ha competit a la Fórmula E amb destacats resultats esportius.

NIO EP9 Zoom

NIO EP9 / Next EV

El flamant NIO EP9 ha estat desenvolupat a Silicon Valley, tot i pertànyer a l'òrbita del gegant asiàtic i a la matriu de Next EV. Aquest superesportiu ha estat capaç de destrossar tots els rècords assolits per un cotxe cent per cent elèctric al traçat de Nürburgring, signant un temps al·lucinant de 7 min i 5 s (l'anterior rècord era de 7 min i 22 s).

No contents amb la fita, els responsables del NIO EP9 també han rebaixat en 48 s el rècord d'un cotxe elèctric al circuit francès Paul Ricard, aconseguint un temps d'1 min i 52 s.

Interiors NIO EP9 Zoom

Interiors NIO EP9 / Next EV

La clau de la rapidesa del NIO EP9 és la mecànica. Aquest bòlid equipa quatre motors elèctrics (un per cada roda) que distribueixen una potència total de 1.360 CV, que equivalen a 1 MW. El parell es fixa en 1.480 Nm i la bateria permet una autonomia de 427 km.

Vista posterior del NIO EP9 Zoom

Vista posterior del NIO EP9 / Next EV

El cotxe està fet en gran part de materials lleugers com l'alumini o la fibra de carboni, que deixen el pes del vehicle en 1.735 kg. Amb aquest pes i potència, el NIO EP9 accelera de 0 a 100 en 2,7 s, de 0 a 200 en 7,1 s i de 0 a 300 en només 15,9 s, i arriba a una velocitat màxima limitada de 313 km/h.