Ferran Vital

Mitsubishi hauria seguit manipulant les emissions després de l'escàndol

La marca nipona, acusada pel ministeri de Transport japonès per haver seguit falsejant dades de consums i emissions

Mitsubishi Zoom

Mitsubishi encara no ha despertat del seu particular malson. Fa uns mesos Mitsubishi va estar a l'ull de l'huracà per unes irregularitats en el sistema d'homologació de consums i emissions dels seus vehicles petits (anomenats Key Car al país del sol naixent).

En aquella ocasió es va descobrir que la marca japonesa havia inflat els pneumàtics per sobre dels límits recomanats pels fabricants per oferir menor resistència i fricció i obtenir millors resultats en les proves d'homologació de consums, una trampa allunyada dels casos de manipulacions electròniques del grup Volkswagen, però que va obligar a una sèrie de dimissions i canvis en la cúpula del conglomerat industrial nipó el passat mes d'abril. En total va haver-hi uns 600.000 microcotxes afectats, tots ells impulsats per motors de benzina.

El prestigiós Wall Street Journal apuntava ahir que després d'haver-se destapat els fets, Mitsubishi hauria seguit realitzant testos incorrectes durant el mes de maig, un mes després d'haver-se generat l'escàndol.

En aquest cas l'acusació prové directament del ministeri de Transports japonès, que dijous va fer públics els resultats de les investigacions que van desvetllar que Mitsubishi havia seguit fent servir sistemes d'homologacions incorrectes, cosa que podria suposar una important multa per al fabricant.