Novetats SUV
Ferran Vital

Mazda actualitza el CX-5

El SUV japonès s’actualitza estèticament i tecnològicament per afrontar la segona meitat de la seva vida comercial

Mazda actualitza el CX-5 / MAZDA Zoom

El Mazda CX-5 és un dels totcamins més bonics, equilibrats i tecnològics del segment, i la primera generació del model ha funcionat prou bé en els mercats asiàtic, nord-americà i europeu.

Estèticament el nou CX-5 manté l’essència del disseny KODO (creacions amb ànima) ja característic de la marca. De fet, el nou CX-5 és més llarg i baix que el seu predecessor, i aconsegueix una línia més estilitzada i harmoniosa. També s’han actualitzat els grups òptics davanters –més afilats i amb tecnologia LED–, les motllures dels fars antiboira i el disseny de la calandra central.

A més, Mazda estrenarà un nou color associat al llançament del nou CX-5 anomenat Soul Red Crystal, inspirat en el vermell dels diamants i pedres precioses com el robí. Però les novetats estètiques principals del nou CX-5 es troben a l’habitacle, on Mazda estrena nous seients que garanteixen més comoditat i subjecció als ocupants, un nou volant de tres radis amb calefacció i una nova porta de maleter electrònica.

Frontal Mazda CX-5 Zoom

Frontal Mazda CX-5 / Mazda

El CX-5 també incorpora algunes novetats tecnològiques importants, com la nova pantalla central de set polzades, amb una qualitat d’imatge corregida i millorada, o les noves tecnologies de seguretat anomenades i-ACTIVSENSE, que inclouen càmeres de visió davantera, control de creuer adaptatiu, reconeixement dels senyals de trànsit o sistema de frenada d’emergència, entre altres.

Però on Mazda sempre ha sobresortit amb personalitat pròpia ha estat en el plaer de conducció. En aquest sentit, el CX-5 ha estat posat a punt de nou amb una redistribució del xassís i més rigidesa torsional que milloren la resposta del vehicle a l’hora d’afrontar un tram revirat a un ritme àgil.

El CX-5 serà encara més divertit i passional Zoom

El CX-5 serà encara més divertit i passional / Mazda

Mecànicament, el CX-5 mantindrà l’oferta de motors dièsel (el ja conegut SKYACTIV-D, de 2,2 litres de cilindrada) i gasolina (els 2.0 i 2.5 SKYACTIV-G). Tots es poden associar a un sistema de tracció davantera o integral i a caixes de canvis manuals o automàtiques de sis velocitats.

Pel que fa als preus, oscil·len en una forquilla compresa entre els 26.600 € del model de gasolina amb motor de dos litres de cilindrada, 165 CV i tracció davantera fins als 41.600 € que costa la versió més equipada –que inclou interiors de cuir, sostre solar– amb un motor dièsel de 2,2 litres de cilindrada, 175 cavalls de potència, tracció integral i canvi de marxes automàtic de sis velocitats.