Esportiu híbrid
Sergio Domínguez

Lexus LC 500, un prototip de producció

A mitjan 2017 estarà disponible amb una motorització híbrida i una altra amb motor V8 de benzina

Lexus LC 500, un prototip de producció / LEXUS Zoom

L'any 2012 la marca japonesa Lexus va presentar al Saló de l'Automòbil de Detroit un prototip anomenat Lexus LF-LC. Quatre anys més tard arriba la versió de producció, que manté l'essència del model original que va desenvolupar l'estudi de disseny de Calty (Califòrnia).

El prototip LF-LC, molt similar al model de producció Zoom

El prototip LF-LC, molt similar al model de producció / Lexus

Si comparem el prototip amb la versió definitiva podem comprovar que les similituds són més evidents que les diferències. I és que la marca no ha volgut canviar l'espectacular disseny futurista que ja va tenir una molt bona acollida al seu dia.

El Lexus LC 500 és un luxós cupè de quatre places que estarà disponible amb dues motoritzacions ben diferents: d'una banda, podrem escollir una versió híbrida que combinarà un motor V6 benzina de 3,5 l amb un motor elèctric d'ió liti que desenvoluparan 379 CV i, de l'altra, un potent motor de benzina V8 atmosfèric de 5 l que desenvoluparà 473 CV, compartit amb els models RC F i GS F de la mateixa Lexus. Això sí, totes dues versions seran de tracció posterior.

Lexus LC 500 Zoom

Lexus LC 500 / Lexus

La versió híbrida (coneguda com a LC 500h) muntarà una transmissió que la mateixa marca anomena Multi Stage Hibrid System i que és compartida amb altres models híbrids de la marca. La novetat està en el fet que en l'LC 500h incorporarà una caixa de canvis automàtica de quatre velocitats que juntament amb la transmissió normal simula el funcionament d'un canvi de 10 marxes. Amb això Lexus assegura que es millorarà la connexió entre el pedal de l'accelerador i la propulsió del vehicle i que el 0-100 km/h estarà per sota dels 5 s.

Visió posterior LC 500 Zoom

Visió posterior LC 500 / Lexus

Pel que fa a la versió V8 de benzina, anomenada simplement LC 500, la transmissió serà automàtica amb convertidor de parell i disposarà de 10 marxes, la qual cosa permetrà obtenir un 0-100 km/h en 4,4 s, una dada molt bona tenint en compte que en total el pes del vehicle serà de gairebé dues tones.

Com es pot esperar, l'interior –construït de manera artesanal– combinarà el luxe amb l'esportivitat i incorporarà elements destinats a la comoditat dels seus ocupants, com un sistema d'infoentreteniment millorat, un sostre panoràmic o uns seients destinats al confort, però podrà muntar opcionalment un sostre de fibra de carboni o uns seients esportius.

Interiors artesanals que denoten luxe i esportivitat Zoom

Interiors artesanals que denoten luxe i esportivitat / Lexus

El preu de la versió híbrida previsiblement arrencarà cap als 120.000 € i el de la versió V8 ho farà cap als 140.000. Això situarà el Lexus LC 500 a un nivell similar al dels seus rivals directes, com poden ser el Porsche 911, el Jaguar F-Type, el Mercedes Classe S cupè o el BMW Sèrie 6. Estarà disponible als concessionaris Lexus a l'estiu del 2017.