Motor Novetats 18/09/2016

EVO, el final de la llegenda

Aquesta setmana s'ha venut l'últim Mitsubishi EVO de la història en una subhasta benèfica

Ferran Vital
2 min
EVO, el final de la llegenda

Pocs cotxes poden presumir d'acumular el llegat, tradició, història i cultura com ho ha fet al llarg de les últimes dues dècades el Mitsubishi Lancer EVO. Ja fa mesos que la marca japonesa va decidir retirar el llegendari Lancer EVO del mercat, però no sense acomiadar-se com cal del mercat i dels milers d'admiradors que té arreu del planeta.

Fa uns mesos va sortir la primera 'final edition' al Japó, i aquestes últimes setmanes li ha tocat el torn als Estats Units, el mercat on més i millor s'ha venut el Lancer EVO al llarg del temps. De fet, aquests cotxes ja són objectes de col·leccionista, perquè es limiten a una edició de només 1.600 unitats.

Aquesta setmana s'ha venut l'última unitat de l'edició final limitada (numerada amb una placa que indicava 1600/1600), per la qual s'han pagat 76.400 euros en una subhasta amb finalitats benèfiques.

Frontal EVO "Final Edition"

Aquestes unitats finals han rebut el motor benzina de dos litres de cilindrada i quatre cilindres, però alimentades per un turbo que n'estira la potència fins a arribar a distribuir uns espectaculars 307 cavalls. Associat al motor hi ha una caixa de canvis manual de cinc velocitats que promet emocions fortes, gràcies també al sistema de tracció total característic de la saga.

Però en aquest cas, a més, el sistema de tracció i d'estabilitat permetien un nou sistema que admetrà variar l'electrònica en funció del mode de conducció depenent de la superfície on conduïm. Així doncs, es podia optar entre conducció sobre asfalt, terra o neu. En funció de l'escollida, la resposta del diferencial central serà diferent i permetrà extreure l'essència del vehicle de forma òptima i segura en qualsevol d'aquestes situacions de conducció.

Per controlar la potència de l'últim EVO, aquesta edició final ha incorporat una suspensió esportiva específica, consistent en uns amortidors Blinstein i uns motlles Eibach, a més d'uns discos de fre ventilats i perforats signats per Brembo.

La sèrie final ha estat, a més, fàcilment reconeixible gràcies als acabats que incorporava, com ara diversos elements enfosquits (sostre, llandes, para-xocs, calandra…), els cosits en vermell dels seients o el canvi de marxes i el folrat del volant.

stats