Conducció autònoma
Ara Motor

Chrysler Portal Concept, el cotxe autònom que pot llegir-nos la cara

Chrysler ha presentat un prototip totalment elèctric i autònom amb 400 quilòmetres d’autonomia real capaç de realitzar reconeixement facial i gestual dels ocupants del vehicle

Chrysler Portal Concept, el cotxe autònom que pot llegir-nos la cara / CHRYSLER Zoom

Aquest cap de setmana Chrysler presentarà al Saló de Las Vegas el flamant Chrysler Portal Concept, un vehicle a mig camí entre un SUV, un 'crossover' i un monovolum amb què la marca nord-americana vol demostrar les seves capacitats tecnològiques i el camí realitzat en el desenvolupament del vehicle autònom.

El Portal Concept és una demostració de múscul per part de Chrysler Zoom

El Portal Concept és una demostració de múscul per part de Chrysler / Chrysler

El Chrysler Portal Concept és un cotxe 100% elèctric, dotat de bateries d'ions de liti de 100 kWh que prometen una autonomia real de 400 quilòmetres. A més, aquest prototip té un sistema de recàrrega ràpida que permet recarregar més de mitja bateria (suficient per fer 240 quilòmetres) en tan sols 20 minuts -això sí, utilitzant una presa de corrent de 350 kW-.

El seu disseny és futurista Zoom

El seu disseny és futurista / Chrysler

Estèticament el Chrysler Portal Concept respon a un plantejament futurista, amb portes que s’obren longitudinalment, un frontal diàfan i uns interiors amplis i minimalistes, presidits per un volant rectangular, una gran pantalla central i un sistema de reconeixement facial i de control gestual.

Els interiors són minimalistes i tecnològics Zoom

Els interiors són minimalistes i tecnològics / Chrysler

A més, el prototip nord-americà arriba al nivell 3 d’autonomia, cosa que vol dir que és capaç de circular de forma autònoma en carreteres o vies ràpides com autopistes i autovies gràcies als diversos sensors, lidars, radars i càmeres de què disposa el vehicle.

Vista posterior Zoom

Vista posterior / Chrysler

Tot i que aquest prototip no es portarà a una fase de producció final, sí que avança les línies estratègiques del grup FCA en el seu pla de desenvolupament de vehicles autònoms i elèctrics, alhora que clava un cop de puny sobre la taula en un mercat, el nord-americà, que sembla dominat per Tesla, Apple i Google.