Indústria
Ferran Vital

BMW abandonarà els motors de sis cilindres i tracció posterior a la Sèrie 1

Els bavaresos comercialitzaran una nova generació de la Sèrie 1 entre el 2018 i el 2019 que deixarà alguns dels senyals d'identitat de la marca

BMW abandonarà els motors de sis cilindres i tracció posterior a la Sèrie 1 / BMW Zoom

Motors de sis cilindres en línia, tracció posterior (propulsió) i un repartiment gairebé perfecte del pes del cotxe són algunes de les qualitats més apreciades pels amants i seguidors de BMW (entre els quals ens incloem).

La pròxima generació de la Sèrie 1, però, abandonarà bona part de l'essència de la filosofia dels de Munic per ajustar-se més bé a l'economia d'escala. I és que a partir del 2018-2019 la Sèrie 1 de BMW utilitzarà la plataforma UKL –que ja fa servir MINI, la Sèrie 2 Active Tourer i l'X1–, que es val d'un sistema de tracció davantera (o integral, però mai posterior) i disposa el motor en posició davantera transversal.

A més, aquesta plataforma no s'associa –ni ho farà– amb els motors de sis cilindres en línia de BMW, sempre muntats en posició davantera longitudinal, al darrere de l'eix davanter, per garantir un correcte repartiment dels pesos del cotxe.

Per contra, la Sèrie 1 sí que disposarà d'una plataforma que els permet associar un motor elèctric als tèrmics de tres o quatre cilindres, cosa que obre la porta a versions híbrides que es poden endollar.