Ferran Vital

Audi A9 e-tron, una realitat el 2020

Els d'Ingolstadt confirmen la producció d'un vehicle capaç de fer front al Tesla Model S

Render del futur Audi A9 e-tron / AUTOBILD Zoom

Audi prepara un rival per combatre l’hegemonia del Tesla Model S. Els requisits, un funcionament 100% elèctric, una autonomia convincent i unes prestacions esportives capaces de fer front al model nord-americà.

L’escollit per Audi serà l’A9 e-tron, d’acord amb unes declaracions de Rupert Stadler, cap executiu dels d’Ingolstadt. El nou A9 e-tron disposarà d’un sistema de tracció total, i la seva bateria tindrà una autonomia superior als 500 quilòmetres. A més, l’A9 e-tron disposarà d’un sistema de conducció autònoma molt avançat -nivell quatre- que si bé requerirà la interacció del conductor, representa un gran avenç en el camp de la conducció autònoma. De fet, aquest quart nivell suposa que el vehicle podrà circular sol i no només a les autopistes o autovies, com és possible avui dia.

El 2025, el 25% de la producció d'Audi serà de vehicles elèctrics

Val a dir que el futur A9 compartirà plataforma, peces i tecnologia amb el Q6 e-tron, el futur SUV elèctric de la marca, i elements estructurals d’alumini que compartirà amb el Porsche Mission E, que arribarà al mercat un any abans que l’A9 e-tron.

Segons el mateix Stadler, “Audi disposarà de tres vehicles elèctrics al 2020”. Es refereix al futur A9 e-tron, el mencionat Q6 e-tron i l’evolució de segona generació de l’A3 e-tron. L’alemany, a més, ha afirmat que “el 2025 el 25% de la nostra producció de vehicles serà elèctrica”.

El que encara no ha transcendit és la quantitat de motors elèctrics i la potència final de què disposarà el futur A9 e-tron. Val a dir, però, que el Q6 e-tron utilitzarà tres motors que erogaran una potència combinada superior als 500 cavalls de potència, una estructura que no serà massa diferent de la que utilitzarà l’A9.