Novetats
Sergio Domínguez

Audi A8 2017, revolució tecnològica

Els d’Ingolstadt presenten la nova generació del seu buc insígnia amb un enorme desplegament tecnològic per competir directament amb el BMW Sèrie 7 i el Mercedes Classe S

Audi A8 2017, revolució tecnològica / AUDI Zoom

Des de la seva presentació l’any 1994, l’Audi A8 ha representat al llarg de les seves tres generacions el màxim exponent de la capacitat tecnològica de la marca. A finals d’any arribarà la quarta generació,que, fidel a la tradició, pot equipar una gran quantitat d’elements tecnològics i uns sistemes de conducció autònoma que s’aniran actualitzant al llarg del 2018.

Elegant, tecnològic i exclusiu Zoom

Elegant, tecnològic i exclusiu / Audi

DISSENY MÉS ATREVIT, PERÒ CONTINUISTA

Abans de fer un repàs a tot el repertori tecnològic cal destacar el que es veu en fer un primer cop d’ull al nou model, i és que el disseny del nou A8 es diferencia força respecte a l’anterior generació. I no només perquè creixi 37 mm i es situï en 5.172 mm (5.302 en el cas de la versió A8 L), sinó perquè en general l’aspecte és més dinàmic, fet accentuat per una carrosseria musculosa i una graella frontal -anomenada Singleframe- que presideix la part davantera del cotxe, com la marca ens té acostumats en altres models últimament.

Audi A8 Zoom

Audi A8 / Audi

La part posterior manté la tira cromada present en el model actual però afegeix una tira de llum led que connecta els fars posteriors. De fet, fins i tot parlant de disseny exterior resulta impossible no fer menció a la nova tecnologia de l’A8, ja que d'una banda el fars posteriors poden disposar de tecnologia OLED i, d'una altra, els fars davanters poden incorporar la tecnologia HD Matrix LED o les llums làser.

Interiors A8 Zoom

Interiors A8 / Audi

L’interior del cotxe és la part on més es nota l’evolució respecte al model actual i realment caldrà esforçar-se a buscar botons físics, doncs tot el protagonisme el tenen l'última generació del panell d’instruments completament digital anomenat Virtual Cockpit, així com les dues pantalles tàctils de 10,1 i 8,6 polzades. Gràcies a aquestes pantalles podrem controlar totes les funcions multimèdia, de climatització i fins i tot la regulació dels seients. Evidentment la cura pels detalls i els materials de primera qualitat com la tapisseria de cuir estan presents en tota la gamma i la part posterior és fins i tot més sofisticada que la del conductor, ja que incorpora una pantalla OLED ubicada a la plaça central amb què es poden controlar des de la llum ambiental fins a les funcions de massatge, calefacció o trucades.

MOTORITZACIONS

La marca alemanya dotarà inicialment l’A8 amb dos motors de sis cilindres (un 3.0 TDI de 286 cavalls i un 3.0 TFSI de 340 cavalls) i més endavant oferirà dues versions de vuit cilindres (un 4.0 TDI de 435 cavalls i un 4.0 TFSI de 460 cavalls). El motor més potent serà el de la versió W12, que tindrà sis litres de cilindrada i una potència encara no especificada.

Motor V6 TDI Zoom

Motor V6 TDI / Audi

Però sens dubte l’aspecte més innovador respecte a les motoritzacions està en l’arribada del sistema Mild Hybrid (disponible en tots els motors), que permet al vehicle circular en determinades circumstàncies amb el motor apagat i tornar-lo a engegar quan és necessari de manera gairebé imperceptible gràcies a la presència de sistemes elèctrics de 48 volts. Mitjançant aquesta tecnologia, que treballarà conjuntament amb el sistema Start/Stop, Audi anuncia una reducció de consum de fins a 0,7 litres als 100 quilòmetres.

El nou A8 podrà circular amb el motor tèrmic apagat, sigui dièsel o gasolina

Finalment, pel que respecta a novetats mecàniques cal mencionar que arribarà una versió híbrida endollable de l’A8 L anomenada e-Tron Quattro, que combinant el motor 3.0 TFSI amb un motor elèctric arribarà als 449 cavalls de potència  i 700 Nm de parell i permetrà recórrer fins a 50 quilòmetres en mode totalment elèctric. A més, es podrà sol·licitar l’Audi Wireless Charging gràcies al qual es podrà recarregar la bateria per inducció.

A L’AVANTGUARDA DE LA TÈCNICA

El lema d’Audi no pot ser més encertat en referir-nos a aquest nou A8, doncs la quantitat de funcions tecnològiques que incorpora és gairebé inacabable.

Interiors A8 Zoom

Interiors A8 / Audi

En primer lloc Audi ha anunciat una suspensió que eleva o abaixa les rodes de manera independent anticipant les irregularitats de la carretera gràcies a càmeres i sensors en el qual la mateixa marca ha denominat Audi AI active Suspension. A més, l’A8 incorpora el sistema de direcció dinàmica a les quatre rodes que gira les rodes posteriors en la mateixa direcció que les davanteres o en l’oposada, en funció de les exigències del conductor. Un nou diferencial posterior i la tracció total 'quattro' representen la cirereta del pastís d’un conjunt que promet ser altament confortable i dinàmic.