LA GUANTERA

Els vehicles dels catalans al Dakar

Els vehicles dels catalans al Dakar Zoom

ACCIONA (Albert Bosch)

Al seu pilot sempre li han agradat els reptes difícils. No en té prou creuant l’Antàrtida caminant o escalant les muntanyes més altes de cada continent. En el seu novè Dakar (2 en moto i 6 en cotxe), busca ser el primer a fer-lo amb un cotxe 100% elèctric. Haurà de canviar les bateries diverses vegades a cada etapa.

KTM (Marc Coma)

Les motos de la marca KTM han guanyat les 13 últimes edicions del Dakar. La xifra ho diu tot sobre l’hegemonia de les motos austríaques. Aquesta 450 Raid amb què el pilot d’Avià busca el cinquè trofeu del tuareg és una mica més pesant (160 quilos) que l’Honda. Cal destacar la gran feina feta amb les suspensions i el motor.

Gas-Gas (Gerard Farrés)

Gerard Farrés, acompanyat de Dani Oliveras, pilotarà la nova EC450 Raid, una moto completament remodelada que la marca gironina ha revisat a fons després dels fracassos de les últimes edicions. Són pilots molt ràpids, però necessiten una moto més competitiva per plantar cara als rivals de KTM, Honda o Yamaha, per exemple.

Man (Juvanteny-Criado-González)

Per a José Luis Criado, aquest serà el 25è Dakar. Jordi Juvanteny i Enric Gonzàlez n’han fet 24 i 18 respectivament. Busquen la dotzena victòria en la categoria 6X6, i emportar-se aquesta vegada la divisió de producció. El seu Man fa d’assistència de l’equip Iveco, cosa que fa que la càrrega de recanvis sigui un gran llast.

Honda (Laia Sanz)

La marca japonesa presenta una moto revolucionària. La pilot catalana busca una nova victòria en categoria femenina i quedar entre els deu primers de la general en la seva cinquena participació en aquest ral·li. Enguany forma part del potent equip oficial Honda, on hi ha el castellonenc Joan Barreda, un dels favorits.

MINI (Nani Roma)

Portarà el número 300, el del guanyador. El de Folgueroles tindrà com a principals rivals els companys d’equip. El seu Mini no ha canviat gaire respecte a l’any passat, tot i que el reglament d’enguany el penalitza una mica. Aquest pot ser l’últim any del domini d’aquests cotxes, que estaran pressionats pels Peugeot el 2016.

Iveco (Pep Vila)

Per a en Pep Vila aquest serà el dotzè Dakar, el cinquè amb aquesta marca. El pilot manresà no té opcions a la victòria, si no hi ha cap desfeta a l’equip De Rooy, pel qual treballa en assistència. El seu Trakker Evolution 3 porta un motor de 12,9 litres, que dóna 900 cv de potència i pesa 9.700 quilos en ordre de marxa.

Toyota (Xavi Foj)

El pilot de Molins de Rei compleix les seves bodes de plata amb el Dakar, on va debutar el 1991 amb un camió Mercedes. Després de dues victòries a la categoria T2, ara s’estrena a la T3, altra vegada amb un Toyota preparat per l’equip argentí Jatón, i amb el propòsit de plantar cara als cotxes oficials de la marca japonesa.