LA GUANTERA

Un petit tast del millor de Ginebra

BMW M760Li

És el model màxim de la gamma de la sèrie 7. Equipat amb un motor de gasolina de 12 cilindres, entrega una potència de 600cv i és capaç de superar els 305km/h. Aquesta estrena mundial està carregada de tecnologia per tot arreu i acompanyada de les tres versions híbrides del 740. Una altra novetat és l’On Street Parking, un sistema que busca lloc per aparcar al carrer.

Kia Optima Hybrid

Hyundai presenta a Ginebra la gamma Ioniq de vehicles elèctrics, però la seva cosina Kia ens ensenya el seu primer híbrid que es podrà endollar: l’Optima Hybrid, un cotxe que pot fer 54 quilòmetres amb motor elèctric. Combinat amb el motor Nu 2.0. GDI de 156cv, només emetrà 37g de CO 2 per quilòmetre. Destaca el sistema nou d’entreteniment, amb Android Auto.

Renault Scenic

Serà la quarta generació d’un cotxe del qual Renault ha venut gairebé 5 milions des que va néixer, el 1996. El nou Scenic presenta solucions heretades del nou Espace, com el parabrises panoràmic, que millora la visió dels ocupants, tant frontal com lateral. El disseny i elements com els llums Pure Vision, amb leds, són algunes de les novetats d’aquest monovolum mitjà.

Citroën C4 Cactus Rip Curl

La marca és com Benjamin Button: com més anys passen, més joves se senten. Per això no paren de fer versions dels seus cotxes com aquest crossover destinat al públic jove i pensat per als entusiastes del surf, com queda clar amb la vinculació de Citroën amb la firma australiana Cactus Bay. Equipat amb pneumàtics especials, aquest Cactus ha reforçat la motricitat.

Maseratti Levante

Fins i tot la mítica marca del trident s’apunta a la moda dels SUV. Aquesta setmana veurem el Levante, el primer totcamí d’aquest històric constructor de cotxes esportius. Fabricat al centre de Mirafiori, a Torí, el començaran a vendre a Europa aquesta primavera. Disposa de transmissió 4x4, canvi automàtic de vuit marxes i opcions de motor de gasolina o dièsel.

Seat Ateca

És l’aposta de futur de la marca: el seu primer SUV. Tot i que ja el vam veure en viu fa pocs dies a Barcelona, la mostra suïssa serà la presentació oficial internacional. Un cotxe molt equilibrat des del punt de vista del disseny, que pot significar un revulsiu important per a tota la gamma de la firma. Portarà motors amb potències de 115 a 190 cv, i opcions de tracció total.

Fiat 124 Spider Roma

Va ser un dels protagonistes del Saló de Los Angeles i ara arriba a Ginebra, des d’on el llançaran al mercat europeu, el seu habitat natural. 50 anys després de la primera versió, arriba una interpretació moderna d’aquest Spider que va tenir una certa transcendència. En un futur podria tenir una versió més potent, equipada amb el mateix motor que l’Alfa Romeo 4C.

Opel Mokka X

Amb un disseny remodelat, canvis importants a l’interior, sistemes de comunicació i entreteniment multimèdia i una nova generació de motors dièsel i una alternativa de gasolina 1.4. sobrealimentada, el SUV d’Opel fa un pas més endavant des que el van llançar el 2012. És un model d’èxit de la marca: des d’aleshores ja han venut mig milió d’unitats a tot Europa.

Subaru Forester

Com a company del XV Concept, veurem la nova versió del cotxe amb què Subaru ha obtingut més èxit comercial a l’Estat: el Forester. L’any passat vam veure noves motoritzacions; els canvis ara arriben sobretot pel que fa a suspensions, direcció, disseny exterior i la utilització de materials acústicament aïllants. Els llums i la pantalla multifunció també són nous.

Honda Civic 5 portes

Encara trigarà un any a arribar al nostre mercat, però aquest prototip avança com serà la nova generació del Civic, la desena. Continuaran fabricant la versió de cinc portes a Swindon, a la Gran Bretanya, des d’on l’exportaran a tot el món. De tota manera, haurà de compartir el protagonisme de l’estand de la marca amb l’esportiu NSX, que torna i aviat sortirà a la venda.

Peugeot 2008

La contundent victòria al Ral·li Dakar és la targeta de presentació amb què arriba aquest cotxe. El 2013 en va néixer la primera generació i ara arriba aquesta per estendre l’hegemonia del mercat europeu a indrets com el Brasil i la Xina, i superar les 515.000 unitats que han venut des del seu naixement. Cal destacar la versió amb el motor 1.2. PureTech, de 130 cavalls i sis velocitats.

Toyota Hi-Lux

Aquesta pick-up revisada serà un dels grans rivals del nou Nissan Navara que fabriquen a Barcelona. El Hi-Lux ha sigut dissenyat totalment de nou. Ara, a més, va muntat sobre un bastidor autoportant totament nou i amb el motor 2.4. D-4D, molt més eficient que el d’abans. Al Dakar hem vist alguns Hi-Lux amb bons resultats, alineats per la filial sud-africana de la marca.