LA GUANTERA

3008 i 5008: els lleons es fan l'estètica

01. Peugeot ha revisat i rejovenit els seus models 3008 i 5008. 02. Detall dels llums del 3008. 03. Detall del maleter del 5008. / PEUGEOT Zoom

La marca Peugeot ha fet un gran esforç últimament. Amb el llançament de més novetats que mai -algunes força importants, com el 308- van tancar el 2013 compartint amb Volskwagen el lideratge de les vendes a Espanya, i obtenint una quota del 8,8% d'un mercat de 808.623 unitats.

Aquests resultats encara van ser millors en el camp dels industrials: un 16% dels 85.922 vehicles d'aquesta tipologia venuts a l'Estat portaven un lleó a la part frontal; molts dels quals eren del model Partner, la furgoneta que el grup PSA construeix a la fàbrica que té a Vigo. L'èxit de Peugeot, però, no es basa només a presentar cotxes nous; l'activitat frenètica del constructor francès passa també per la constant revisió d'alguns dels models de més ressò.

És el cas que ara trobem amb la revisió de dos cotxes que van sortir al mercat el 2009, i que acaben de ser revisats: el 3008, del qual fins al moment han despatxat 32.0000 unitats, i el 5008, amb 25.000 vendes dutes a terme. Els dos vehicles pertanyen al competit segment C.

Els dos cotxes estan disponibles en dues motoritzacions de gasolina, de 120 CV i 155 CV (aquesta amb l'opció de canvi automàtic) i, tenint en compte que el 80% dels Peugeot que es venen aquí porten la tecnologia Hdi, tres dièsel: de 115 CV (manual o automàtic), 150 CV i 170 CV.

El 3008 és el que s'anomena un crossover orientat a un ús urbà. La remodelació passa per bastants canvis a nivell estètic, i algunes millores en l'equipament i els nivells de seguretat.

Els llums, les llandes, la consola central (amb la pantalla central d'informació per al conductor, situada a l'eix central de visió, ara a color), els guarniments, o els colors tant de la carrosseria com de la tapisseria, a més de la introducció d'elements com la càmera de visió posterior (opcional, a un preu de 160 €), un avisador de distància respecte al vehicle del davant, o un sistema d'amidament de les places d'aparcament són algunes de les novetats introduïdes en aquesta millora generalitzada del vehicle.

Aquest cotxe de 4,37 m ofereix un lloc de conducció elevat, gairebé com el d'un SUV, i destaca per la gran modularitat, amb un maleter de gran capacitat, accessible a través d'una porta de doble fulla, molt pràctica; l'espai disponible creix moltíssim gràcies a la possibilitat d'amagar la banqueta posterior només prement un botó. El sostre panoràmic genera també una gran sensació de lluminositat a l'interior.

El seu germà gran, el 5008, és un monovolum dinàmic de 5 places (ampliable a 7), molt compacte, que destaca sobretot per la modularitat que ofereix el seu espai interior. El trobem a partir de 16.900 €, i incorpora diverses novetats i accessoris segons el nivell d'acabat que hàgim triat. Curiosament, les versions més acabades són les que, anteriorment a la reinterpretació d'aquests cotxes, han tingut més acceptació comercial.

Aquest familiar inclou algunes de les millores que hem descrit en el 3008. A més, equipa airbag a totes les fileres de seients, i un sistema multimèdia que inclou dues pantalles d'entreteniment a color, de set polzades (que poden estar projectant continguts independents), consola central amb connexió per a qualsevol equipament portàtil d'àudio i vídeo, i dos auriculars Bluetooth que permeten que els passatgers puguin escoltar el que sigui, independentment del que faci el conductor, que quedarà completament aïllat de l'activitat dels seus acompanyants.

Si decidim prescindir de la tercera filera de seients, l'espai de càrrega útil pot arribar als 823 l i, si optem per amagar també la del mig, aquesta capacitat creix fins als 2.506.

La revisió d'aquests cotxes encara s'ha fet sobre la plataforma ja utilitzada des del 2009. Però, a la llarga, serà substituïda per l'EMP2, que ja és la base d'alguns models de la marca, i també de la seva cosina al grup PSA: Citroën.

L'Hybrid4 també fa una cura de rejoveniment

El 3008 Hybrid4 va ser al seu moment el primer cotxe híbrid del món que combinava un grup elèctric amb una motorització dièsel, un Hdi de dos litres de capacitat. Ara també l'han remodelat, i el trobem disponible a partir de 27.600 euros.

Aquest cotxe proporciona un nivell de prestacions molt interessants, que provenen de la suma dels 163 CV del motor dièsel amb els 37 CV que ofereix el propulsor elèctric, que pot funcionar individualment si optem pel programa de conducció Zero Emission Vehicle. El motor de combustió empeny les rodes del davant, i l'elèctric les del darrere.

Amb la possibilitat de disposar d'una transmissió 4x4, aquest vehicle també destaca pel consum controlat que ofereix (3,4 l als 100 km), i pel baix nivell d'emissions contaminants (88 g de CO/km).

Aquest Peugeot mixt incorpora totes aquestes millores estètiques, d'equipament i seguretat que també trobem en el 3008 amb motor tèrmic, a les quals afegeix algunes singularitats, com determinats colors exclusius per a la carrosseria, materials més específics per a alguns elements de l'habitacle, o guarniments a les llandes.

Tant l'Hybrid4 com els 3008 i 5008 revisats ja són als concessionaris de la marca des de fa dies.