LA GUANTERA

Volkswagen Golf 7a generació: el cotxe

Volkswagen, en alemany, vol dir el cotxe del poble. Ara, amb el llançament del nou Golf, des d'aquesta marca promouen l'eslògan Das auto , el cotxe, per referir-se genèricament a un dels puntals del seu catàleg. De fet, al mercat espanyol aquest model, que és el tercer cotxe més venut, significa un terç de les vendes del fabricant.

Arriba la setena generació d'un vehicle que va néixer fa trenta-vuit anys, i del qual fins ara se n'han venut vint-i-nou milions d'unitats: tot un referent de l'automoció mundial. I és que, si haguéssim de triar els vint cotxes més importants de la història de l'automòbil, aquest VW formaria part d'aquesta selecció, indubtablement.

Pel que fa a l'estètica, el nou Golf no és gaire diferent del de la generació anterior. Això s'ha fet expressament a partir de dues idees: que el cotxe sigui fàcilment identificable, gràcies a la seva imatge icònica , i potenciar el seu valor residual a l'hora de vendre'l com a usat.

En realitat, es tracta del primer Golf completament nou des del 2003, el de la cinquena generació, ja que la posterior, la del 2008, només va ser una revisió de la precedent. Bàsicament, tenint en compte que el punt de partida ja era excel·lent, el que han fet els dissenyadors és millorar un conjunt de molts i petits detalls per modernitzar-lo i, sobretot, per fer-lo encara més sostenible.

En aquest apartat, la millora més significativa ha estat la reducció de cent quilos de pes en comparació amb la versió anterior. Aquest guany té molt mèrit perquè tot ha estat a base de millorar el disseny de la plataforma nova, sense haver de recórrer a l'ús de l'alumini o de la fibra de carboni, que hauria encarit el producte. Gràcies a això, la setena generació del Golf és un 23% més eficient i genera un 14% menys d'emissions: tota una fita que es tradueix en un estalvi de 0,3 litres de carburant per cada cent quilòmetres. Algunes versions, com ara la Blue Motion, han reduït el consum un 15%, que significa un èxit més que notable.

El xassís ha estat millorat, sobretot pel que fa a les suspensions, i el Golf ara encara és més dinàmic, neutre i àgil que abans, en part perquè la carrosseria és 28 mm més baixa, 56 mm més llarga i 13 mm més ampla. Això ho notem sobretot si juguem amb el programa que ens permet triar entre les diferents alternatives de conducció que ofereix el cotxe com a opció (a un cost de només 110 euros sobre el preu base). Aquesta assistència electrònica modifica molts paràmetres del comportament del vehicle segons el perfil de confort que busquem, de si fem recorreguts llargs o curts o de l'estat de les carreteres per les quals circulem. Els canvis en el bastidor també han fet créixer el maleter gairebé 30 litres i, evidentment, l'habitacle -més còmode-, tot i que el sostre se situa una mica més a prop del cap.

El setè Golf l'entreguen en tres nivells d'acabats diferents i incorpora alguns elements molt interessants com el fre de mà elèctric -inhabitual en el segment dels compactes- i la pantalla tàctil de l'ordinador/navegador, que actua només acostant-hi el dit, sense haver-la de tocar.

Inicialment, la gamma Golf disposa de tres motors turbo d'injecció directa, un de gasolina i dos de dièsel, que poden anar associats a canvis manuals o automatitzats DSG de doble embragatge, amb sis o set marxes segons el propulsor.

El millor

  • Herència històrica
  • Comportament
  • Eficiència

El pitjor

  • Preu
  • Gamma inicial reduïda
  • Disseny conservador

FITXA TÈCNICA

  • PREU: Des de 18.320 euros
  • EMISSIONS: De 99 g a 119 g
  • CO/km
  • MOTOR: 4 cil. (1.4 Tsi, 1.6 Tdi,
  • 2.0 Tdi)
  • CANVI: Manual 5 o 6 velocitats, automàtic 6 o 7 velocitats
  • TRACCIÓ: Al davant
  • MIDES: 4,255 x 1,799 x 1,452 m
  • PES: De 1.268 a 1.354 kg
  • MALETER: 380 litres
  • DIPÒSIT: 50 litres