LA GUANTERA

Skoda Yeti: ja no és l'abominable cotxe de les neus

L'any passat la gamma de Skoda es va ampliar amb molts models nous i revisions d'alguns que ja coneixíem. Tot plegat va permetre que, malgrat la crisi, aquesta firma mantingués el mateix nivell de vendes de l'exercici anterior. El 2014 també serà un any important per al fabricant txec, que presentarà la renovació d'un model de tant èxit com el Fabia, i el llançament d'un SUV destinat a un client de perfil alt. Tot això a l'espera del cotxe que inicialment havia de fabricar Seat a Martorell i que probablement adjudicaran a aquest constructor, encara que la notícia no sigui oficial. De moment ja tenen la primera novetat de l'any, el restyling del Yeti, un vehicle polivalent -ara més orientat cap al camp de l' off road - del qual fins al moment han venut en quatre anys gairebé 7.000 unitats a l'Estat, la majoria amb motorització de gasolina. El Yeti presenta un disseny molt més actualitzat, modern i agradable, al qual se sumen moltes millores en matèria de tecnologia i de seguretat (té 5 estrelles EuroNCAP i va equipat amb 7 airbags). Aquest Skoda compacte està disponible en 7 motoritzacions diferents (4 dièsel i 3 gasolina), tracció a l'eix davanter o 4x4 en totes les mecàniques ofertes, canvi manual o DSG automàtic en funció del motor escollit, i tres nivells d'acabats.

L'equipament d'aquest cotxe ha fet un pas endavant molt important amb la incorporació d'elements com una pantalla de nou polzades i, per primera vegada en un Skoda, una càmera de visió posterior. La versió d'accés, l'1.2 Tsi Edition de 105 CV, la trobem per 14.650 €, amb les campanyes de promoció incloses. En condicions extremes el Yeti ha acreditat molta solvència tant en motricitat com en tracció, penalitzades només per uns pneumàtics poc adequats a terrenys massa lliscants, però correctes per l'asfalt.