LA GUANTERA

Seat Ibiza’15: la revisió del concepte

El nou Ibiza, el cotxe amb més acceptació de Seat, destaca per la seva connectivitat. / VISTA DIFERENT Zoom

El llançament d’un model nou representa una gran despesa per a totes les marques a l’hora de comunicar-ho. Tots els fabricants busquen, lògicament, el màxim impacte possible, i en uns temps en què els mitjans de comunicació estem permanentment sotmesos a bombardejos informatius constants, cridar l’atenció, despertar l’interès, no és fàcil; i sorprendre encara menys. Les èpoques dels pressupostos infinits han passat a la història. Ara cal generar notícies amb menys recursos. La realitat del mercat hi obliga. Totes les presentacions s’assemblen massa les unes a les altres, i el factor sorpresa fa temps que es va espantar amb la crisi.

Per això, quan ens trobem davant d’una presentació diferent cal acollir-la amb molt més que un moviment de celles. Encara que després no ens agradi. Amb la comercialització de la nova versió de l’Ibiza, Seat ha intentat canviar el ritme d’aquests actes.

Quan un visitant arriba a l’aeroport del Prat, abans de recollir l’equipatge pot llegir uns rètols que diuen, en anglès: “Benvinguts a la casa de Seat”. I la veritat és que a la firma sempre han presumit de la marca Barcelona.

Això s’ha fet molt evident amb la presentació de la nova generació de l’Ibiza, el cotxe més venut de la història de la casa de Martorell. Seat ha volgut vincular aquest producte a la imatge de Barcelona, i ha triat l’espai del Palo Alto, al Poblenou, per fer el llançament internacional de la nova generació d’aquest cotxe.

L’Ibiza s’ha presentat a través d’unes performances dinàmiques, on es podia veure la tecnologia, la connectivitat, el disseny i l’eficiència del vehicle de més acceptació de la marca, com ho demostren unes vendes de cinc milions d’unitats en 30 anys.

Els motors de la gamma són nous. En gasolina hi ha l’opció d’un propulsor atmosfèric de tres cilindres 1.0 l amb 75 cv, o la de dos turbos TSI, de 95 i 110 cv respectivament. Pel que fa a l’alternativa dièsel, incorpora un TDI 1.4, també de tres cilindres, de 75 cv, amb un consum de 3,4 l i només 88 g de CO per km. Entre els motors nous, el més potent és l’1.4 TSI ACT 150 cv, de gasolina, que disposa d’un sistema de gestió activa dels seus quatre cilindres, que els pot connectar i desconnectar independentment, si cal.

Pel que fa als canvis de marxa cal destacar la possibilitat d’optar a l’automàtic DSG d’embragatge doble, de manera opcional, en les versions TSI de 110 cv, i TDi de 90.

La seguretat i el confort a l’hora de conduir aquest cotxe s’han vist potenciats amb la modificació del taratge de les suspensions, així com del sistema de direcció, regulables a través del Seat Drive Profile que els ajusta a voluntat de l’estil de cada conductor.

Com ja hem vist en les versions més recents dels León, el nou Ibiza destaca per la connectivitat. El MirrorLink és una tecnologia que integra les funcions dels smartphones al sistema d’infoentreteniment del cotxe. Combinat amb l’aplicació Seat Connect -feta en col·laboració amb Samsung- multiplica les possibilitats del sistema de manera infinita, i encara amb molt camp de desenvolupament a l’horitzó. Però l’Ibiza no només funciona per als usuaris d’aquests telèfons coreans; la via de connectivitat Full Link permet una compatibilitat total no només amb els smartphones del sistema Android, sinó que també opera amb els de l’iOS.

El disseny exterior d’aquest cotxe continua tenint molta validesa i, per tant, introdueix pocs canvis, més enllà de les llums, les llantes i la incorporació de colors nous. Els principals canvis són a l’interior, on s’han modificat molts petits detalls del tablier i de la zona que afecta la posició del conductor. La gamma de colors s’ha vist ampliada amb opcions noves. La recerca d’un cotxe més personal es fa evident amb la comercialització de diversos packs que ofereixen donar a cada unitat un caràcter estètic propi. L’aposta per la tecnologia dels nous Seat Ibiza queda confirmada amb elements com el nou sistema de detecció de somnolència al volant o la frenada automàtica d’emergència.

El bestseller de Seat està disponible en tres carrosseries diferents (5 portes, SC, Familiar ST) i tres nivells d’acabats (Reference, Style i FR), i ja es pot demanar als concessionaris de la marca.