LA GUANTERA

Saló de l'Automòbil: 12 glops de Ginebra

FERRARI LAFERRARI

Ginebra és el saló de les grans carrosseries, dels esportius més luxosos. D'entre tots, el nou producte de Maranello és l'estrella. De LaFerrari n'han fet 499 unitats i ja estan totes venudes. 963 CV, resultants de la combinació d'un motor V12 i un d'elèctric per a un híbrid de somni, en són la targeta de presentació.

QOROS 3 SEDAN

La invasió subtil. Els xinesos ja són aquí. S'assembla moltíssim al Seat Toledo, i tot i que no està clar que arribi al mercat estatal, el començaran a vendre a Europa a finals d'any. Disposarà de dues motoritzacions de gasolina, tot i que la marca també ha mostrat un concept híbrid al seu estand de Ginebra.

HONDA CIVIC WAGON

Encara només és un concept , però abans d'un any ja estarà a la venda la versió familiar d'aquest Civic esportiu, que recentment ha incorporat la motorització 1.6 dièsel, disponible també ara en el CR-V. Amb aquesta variant, Honda espera arribar a un segment de compradors més gran encara del seu model de més èxit.

LAMBORGHINI VENENO

Ni CR7 en podrà tenir un. N'han fet tres, al preu de 3 milions d'euros cadascun. 751 CV per fer el 0 a 100 en 2,8 segons. Per plantar cara a Benzema per la M-40, perquè pot arribar als 355 km/h. Com tots els Lambo el nom és el d'un toro, en aquest cas d'un que va matar un torero a Sanlúcar de Barrameda el 1914.

SEAT LEÓN SC

Per primera vegada un León de 3 portes, cosa que permet arribar a nous mercats. Per plantar cara al seu cosí germà, el Golf, que a la mostra suïssa han anomenat Cotxe de l'Any. Pensat i fabricat aquí, és un dels puntals de la fàbrica de Martorell, que enguany celebra el vintè aniversari. Tecnologia catalana sense complexos.

RENAULT CAPTUR

És la gran aposta de la marca entre els SUV. Tant el cotxe com el motor els fan a les fàbriques que Renault té a Espanya, un fet que suposa que aquest cotxe que aprofita la plataforma del Clio sigui un producte estratègic per als plans d'expansió de la firma, que ha confiat en la productivitat de la factoria de Valladolid.

ALFA ROMEO 4C

En faran 400, i aquí el vendran per 62.300 €. Aquest coupé dues places porta el motor centrat i disposa de tracció posterior. Amb menys de quatre metres de llarg, aquest cotxe porta un motor de 4 cilindres i 1.750 cc, amb 240 CV de potència. El vendran a partir del setembre i l'han fet en col·laboració amb Maserati.

AUDI A3 E-TRON

Ja van guanyar les 24 Hores de Le Mans amb un híbrid, i ara aporten aquella experiència al carrer. Amb 204 CV, aquest compacte de cinc portes pot fer 940 quilòmetres d'autonomia, dels quals 50 només amb el mode elèctric. Només emet 35 g de CO per quilòmetre i significa la confirmació de l'aposta d'Audi en aquest camp.

CITROËN TECHNOSPACE

El grup PSA no ha tingut un bon any. Esperen remuntar el vol amb idees com aquest model, que serà el substitut del C4 Picasso, del qual han venut tres milions d'unitats i que produiran al centre que Citroën té a Vigo. Aquest vehicle arribarà al mercat a partir del segon semestre d'aquest any, però encara no en sabem el preu.

MCLAREN P1

L'experiència de la F-1 aplicada a aquest GT de somni. Com LaFerrari, combina un motor tèrmic amb un d'elèctric i la suma fa 900 CV. Cadascuna de les 375 unitats valdrà un milió d'euros. Com el monoplaça de Button, porta frens ceràmics de carboni. Deuen fer falta per aturar-lo, ja que passa de 0 a 100 km/h en 3 segons.

VOLKSWAGEN XL1

Encara és un concept i ja va cridar l'atenció fins i tot de Felix Baumgartner, el paracaigudista del rècord, que va anar al Saló. Aquest biplaça híbrid diuen que només gasta 0,9 litres per cada 100 quilòmetres, i el produiran en sèrie molt aviat. Una mica estrany, la veritat: entre una nau espacial i un supositori per al restrenyiment.

BMW SERIE 3 GT

La Serie 3 creix, i ho fa amb la voluntat de demostrar que un cotxe pot tenir un comportament dinàmic molt esportiu, però que això no ha de significar una renúncia a l'habitabilitat i la versatilitat. Aquí els vendran a partir del juny, però tot i això ja se'n saben els preus, que comencen a partir de 36.900 € amb el 318d GT.