LA GUANTERA

Saló de París: tocar de peus a terra

Avui obre les portes al firal de Versalles una nova edició del Mondial de l'Automobile: el saló de París. Durant quinze dies, 214 marques de 18 països hi exposen les novetats del mercat europeu per als pròxims mesos. En destaca el creixement de la quantitat d'utilitaris i la disminució dels elèctrics. Tot torna

FORD MONDEO

SEGMENT: berlina

SENSACIÓ: clàssic

DESTACA: seguretat

Ja el venen als EUA com a Fusion. Arriba a Europa amb l'anunci del motor 1.0 EcoBoost, que es caracteritza pel baix consum. Hi haurà la versió híbrida. Per davant sembla un Aston Martin. Disposa d'una tecnologia interessant.

MCLAREN P1

SEGMENT: superesportius

SENSACIÓ: irreal

DESTACA: agressivitat

20 anys després del McLaren F1 arriba aquest cotxe, que és en una fase de prototip. Diuen que valdrà més d'un milió d'euros i volen que sigui la referència dels superesportius d'altes prestacions. Es parla de 900 CV i només 1.300 kg de pes.

RENAULT CLIO

SEGMENT: turismes

SENSACIÓ: racional

DESTACA: preu

Un clàssic a partir d'11.950 euros. Ja té 22 anys d'història i 12 milions d'unitats venudes a 115 països. Un referent de l'automoció mundial, remodelat. En destaca el nivell de seguretat i unes prestacions correctes pel nivell d'emissions i consum.

HONDA CR-V

SEGMENT: SUV

SENSACIÓ: tranquil·litat

DESTACA: amplitud

És la quarta generació d'aquest cotxe, que, de mica en mica, ha anat modificant el comportament. Ara té prestacions i reaccions més pròpies d'una berlina que d'un tot camí. A partir del mes vinent, als concessionaris de la marca a Catalunya.

MINI PACEMAN

SEGMENT: turismes

SENSACIÓ: repetitiu

DESTACA: pràctic?

El setè Mini de nova fornada s'assembla massa als anteriors. La diferència: té 3 portes. Pretén fer-se un lloc al mercat dels crossover compactes; ho té difícil perquè les dimensions el limiten. Si busquem espai, hi ha millors alternatives.

SEAT LEÓN

SEGMENT: compactes

SENSACIÓ: grisor

DESTACA: origen

La versió local del Golf no entusiasma. Comparar-lo amb l'original és com volar en low cost . S'assembla massa a l'Ibiza. Havia d'il·lusionar i no ho fa per un disseny despersonalitzat, sense força innovadora. El millor argument, que és de Martorell.

JAGUAR F-TYPE

SEGMENT: esportius

SENSACIÓ: elegància

DESTACA: disseny

A partir de la primavera, el rival directe del Porsche Boxster i del Mercedes SLK. A Anglaterra diuen que costarà menys de 70.000 euros, una ganga en aquesta marca, que sovint es caracteritza per fer cotxes tan bonics com cars i poc fiables.

OPEL ADAM

SEGMENT: utilitaris

SENSACIÓ: 'pijo'

DESTACA: dimensions

Un cotxe urbà, amb moltes opcions de personalització perquè un cotxe pràctic no ha de ser avorrit. Per trencar l'hegemonia del Fiat 500 i dels Mini. De moment amb 3 motors de gasolina. La reinvenció del Corsa o la negació de l'Agila segons com. Calia?

TOYOTA AURIS

SEGMENT: compactes

SENSACIÓ: innovador

DESTACA: consum

Si una marca ha treballat per la normalització de la tecnologia híbrida, aquesta és Toyota. Ara ho tornem a veure amb l'Auris, que incorpora motors gasolina, dièsel i híbrids. La gestió del pes és un altre element que permet millorar el consum.

MASERATI GRANCABRIO

SEGMENT: esportius

SENSACIÓ: exclusivitat

DESTACA: rapidesa

Probablement el 4 places descapotable més ràpid del mercat. Messi té la versió coupé , en blanc. Disposa d'un motor V8 de 460 CV, que combinat amb el pes el converteix en un autèntic míssil. Valdrà prop dels 200.000 euros. Si el fessin en un altre color...

RANGE ROVER

SEGMENT: tot terreny

SENSACIÓ: insostenible

DESTACA: caríssim

Una cosa és l'exclusivitat i l'altra la irracionalitat. El nou Range és un cotxe absurd, inadmissible pels temps actuals. El preu, el consum i les emissions el fan inadequat, a menys que ens sobri espai al garatge i 145.000 euros a la butxaca. Antic.

VW GOLF

SEGMENT: compactes

SENSACIÓ: solidesa

DESTACA: garantia

És la setena generació d'un cotxe que ja porta 38 anys al mercat. Ara és més lleuger, amb més habitabilitat interior i més ecològic, com queda demostrat en les versions Blue Motion, que, amb el nou GTI, són les estrelles de l'estand de VW a París.