Saló de París: tocar de peus a terra
FORD MONDEO
SEGMENT: berlina
SENSACIÓ: clàssic
DESTACA: seguretat
Ja el venen als EUA com a Fusion. Arriba a Europa amb l'anunci del motor 1.0 EcoBoost, que es caracteritza pel baix consum. Hi haurà la versió híbrida. Per davant sembla un Aston Martin. Disposa d'una tecnologia interessant.
MCLAREN P1
SEGMENT: superesportius
SENSACIÓ: irreal
DESTACA: agressivitat
20 anys després del McLaren F1 arriba aquest cotxe, que és en una fase de prototip. Diuen que valdrà més d'un milió d'euros i volen que sigui la referència dels superesportius d'altes prestacions. Es parla de 900 CV i només 1.300 kg de pes.
RENAULT CLIO
SEGMENT: turismes
SENSACIÓ: racional
DESTACA: preu
Un clàssic a partir d'11.950 euros. Ja té 22 anys d'història i 12 milions d'unitats venudes a 115 països. Un referent de l'automoció mundial, remodelat. En destaca el nivell de seguretat i unes prestacions correctes pel nivell d'emissions i consum.
HONDA CR-V
SEGMENT: SUV
SENSACIÓ: tranquil·litat
DESTACA: amplitud
És la quarta generació d'aquest cotxe, que, de mica en mica, ha anat modificant el comportament. Ara té prestacions i reaccions més pròpies d'una berlina que d'un tot camí. A partir del mes vinent, als concessionaris de la marca a Catalunya.
MINI PACEMAN
SEGMENT: turismes
SENSACIÓ: repetitiu
DESTACA: pràctic?
El setè Mini de nova fornada s'assembla massa als anteriors. La diferència: té 3 portes. Pretén fer-se un lloc al mercat dels crossover compactes; ho té difícil perquè les dimensions el limiten. Si busquem espai, hi ha millors alternatives.
SEAT LEÓN
SEGMENT: compactes
SENSACIÓ: grisor
DESTACA: origen
La versió local del Golf no entusiasma. Comparar-lo amb l'original és com volar en low cost . S'assembla massa a l'Ibiza. Havia d'il·lusionar i no ho fa per un disseny despersonalitzat, sense força innovadora. El millor argument, que és de Martorell.
JAGUAR F-TYPE
SEGMENT: esportius
SENSACIÓ: elegància
DESTACA: disseny
A partir de la primavera, el rival directe del Porsche Boxster i del Mercedes SLK. A Anglaterra diuen que costarà menys de 70.000 euros, una ganga en aquesta marca, que sovint es caracteritza per fer cotxes tan bonics com cars i poc fiables.
OPEL ADAM
SEGMENT: utilitaris
SENSACIÓ: 'pijo'
DESTACA: dimensions
Un cotxe urbà, amb moltes opcions de personalització perquè un cotxe pràctic no ha de ser avorrit. Per trencar l'hegemonia del Fiat 500 i dels Mini. De moment amb 3 motors de gasolina. La reinvenció del Corsa o la negació de l'Agila segons com. Calia?
TOYOTA AURIS
SEGMENT: compactes
SENSACIÓ: innovador
DESTACA: consum
Si una marca ha treballat per la normalització de la tecnologia híbrida, aquesta és Toyota. Ara ho tornem a veure amb l'Auris, que incorpora motors gasolina, dièsel i híbrids. La gestió del pes és un altre element que permet millorar el consum.
MASERATI GRANCABRIO
SEGMENT: esportius
SENSACIÓ: exclusivitat
DESTACA: rapidesa
Probablement el 4 places descapotable més ràpid del mercat. Messi té la versió coupé , en blanc. Disposa d'un motor V8 de 460 CV, que combinat amb el pes el converteix en un autèntic míssil. Valdrà prop dels 200.000 euros. Si el fessin en un altre color...
RANGE ROVER
SEGMENT: tot terreny
SENSACIÓ: insostenible
DESTACA: caríssim
Una cosa és l'exclusivitat i l'altra la irracionalitat. El nou Range és un cotxe absurd, inadmissible pels temps actuals. El preu, el consum i les emissions el fan inadequat, a menys que ens sobri espai al garatge i 145.000 euros a la butxaca. Antic.
VW GOLF
SEGMENT: compactes
SENSACIÓ: solidesa
DESTACA: garantia
És la setena generació d'un cotxe que ja porta 38 anys al mercat. Ara és més lleuger, amb més habitabilitat interior i més ecològic, com queda demostrat en les versions Blue Motion, que, amb el nou GTI, són les estrelles de l'estand de VW a París.