LA GUANTERA

Saló de Ginebra: ara toca vendre cotxes

AUDI TT

Aquesta és la tercera generació d’un esportiu que, des que va néixer el 1998, s’ha convertit en un clàssic i en un referent en el seu segment. Ara aquest model es vanta de ser més lleuger, més eficient i, sobretot, més esportiu, amb potències que arriben als 310 CV. El disseny, interior i exterior, ha estat actualitzat.

FORD FOCUS

Estètica nova, mecànica revisada i molta tecnologia basada en la interconnectivitat. De fet, abans d’aparèixer a Ginebra ha estat una de les estrelles del MWC de Barcelona. Pocs models ofereixen tantes ajudes electròniques a la conducció. El disseny interior ara és més minimalista. A finals d’any, als concessionaris.

NISSAN E-NV200

Feta aquí. Un vehicle totalment elèctric -dels pocs que es poden veure a Ginebra, comparat amb anys anteriors- que combina solucions del Leaf, el primer turisme electrificat de la marca, i de la furgoneta NV200. Pot ser la reina dels vehicles que fan repartiment diari a les ciutats. Amb una autonomia de 170 km.

BMW SÈRIE 2

L’Active Tourer és el primer monovolum que fa la casa bavaresa, i també el primer cotxe de la firma amb tracció al davant. Tota una revolució en aquesta marca. Gràcies a la utilització de motors turbo de 3 i 4 cilindres, el consum és molt contingut. El Sèrie 2 destaca també per l’espai interior i la capacitat de càrrega.

JEEP RENEGADE

El cotxe més petit de la marca, apunta el que serà el futur Fiat 500 X i utilitza la base del 500 L. És un dels cotxes amb més acceptació del Saló. Hi ha una versió amb tracció només al davant, i una altra -Trailhawk- amb 4x4 per a un ús més off road. Disponible en dos motors de gasolina i tres de dièsel, fets per Fiat.

PEUGEOT 308 SW

A Ginebra el 308 ha estat proclamat el Cotxe de l’Any. En paral·lel a l’elecció han presentat la versió break, la familiar. La segona generació d’aquest cotxe, que ha crescut 33 centímetres respecte a l’anterior, destaca per la capacitat de càrrega (610 litres de maleter). Disponible amb dos motors de gasolina i tres de dièsel.

BMW SÈRIE 4 GT

Per plantar cara als rivals més directes de Mercedes i Audi, és un coupé de quatre portes que aprofita la base del Sèrie 3, al qual ha superat estèticament. Combina una presència esportiva amb l’habitabilitat d’un quatre portes. Molt més ben aprofitat que la versió coupé. Disponible en cinc motoritzacions i tracció 4x4.

LAMBORGHINI HURACÁN

La quota d’espectacularitat. Substituirà a partir de la primavera el model Gallardo, i valdrà uns 240.000 €. 609 cavalls, canvi de set velocitats, tracció integral i motor de 5,2 litres. Altres xifres també impresentables: gasta 18 litres en ciutat per cada 100 quilòmetres i emet 290 grams de CO per quilòmetre. Au va, passa.

RENAULT TWINGO

Cinc portes, motor endarrerit i tracció posterior. És la carta de presentació de la tercera generació d’un cotxe que ara té un disseny menys agosarat que el primer, i que aprofitarà la plataforma del nou Smart, una conseqüència de la col·laboració constant entre la marca del rombe i el grup Daymler. Li falta atreviment.

CITROËN C4 CACTUS

Un cotxe que avança la nova filosofia del fabricant francès. De disseny trencador, se situa entre els exitosos C4 i C3, del qual aprofita la plataforma. Ple de solucions innovadores, com l’airbag per a l’acompanyant, que surt del sostre i no del tablier. A la venda a partir del juliol, diuen que per uns competitius 14.000 €.

MERCEDES BENZ C

Ja tocava renovar un dels productes estrella de la marca, la clàssica sèrie C, que ara apunta a l’estètica del model CLA, més moderneta. Però ni la nova revisió ha pogut situar el preu per sota dels seus rivals, Audi i BMW. Aquest cotxe és ben bé per poder dir que tens un Mercedes perquè de solucions innovadores, cap.

SEAT LEÓN CUPRA

A l’ARA ja vam provar el Seat més potent de la història (280 CV), que ara han presentat a un Saló que cada vegada té més transcendència, més fins i tot que els de Frankfurt i París. Fet a Martorell, ja està disponible en vuit versions, amb preus que comencen a partir dels 31.440 €. Divertit, ben fet i de casa.