LA GUANTERA

Un camió de mudances sobre dues rodes

El SYM Joymax 300 EFI ABS entra al segment dels maxiescúters. / SYM Zoom

Durant força anys, comprar un cotxe asiàtic que no vingués amb l’aval de marques japoneses com Toyota, Nissan, Honda, Subaru o Mitsubishi era arriscat. Els vehicles d’origen coreà han hagut de patir molt per guanyar-se la confiança del mercat europeu. Però firmes com Hyundai o KIA ho han assolit a base d’oferir bons productes, solvents i fiables i, sobretot, ben equipats.

Amb les motos, la situació no ha sigut gaire diferent, i durant un cert temps els gegants Honda, Yamaha, Kawasaki o Suzuki han regnat en solitari. Aquí, l’ofensiva oriental ha vingut, sobretot, de Taiwan, i en concret a través de marques com Kymco o SYM, que mantenen una competència ferotge en mercats com l’estatal i que estan robant protagonisme a les grans firmes clàssiques de sempre, sobretot en el terreny dels escúters de cilindrada mitjana, amb una orientació clarament urbana.

Avui provem el SYM Joymax 300, un model que planta cara al seu gran rival, el Kymco Super Dink, al qual guanya per golejada en molts aspectes. D’entrada, crida l’atenció la capacitat de càrrega. És tan gran que, més que un escúter, el Joymax sembla un camió de mudances de dues rodes. Mai no havíem trobat una moto amb un forat sota el seient tan ampli: un cofre il·luminat que es pot obrir amb un botó o amb un gir determinat de la clau de contacte. Hi caben perfectament dos cascos integrals, i encara sobra espai per portar-hi alguna peça de roba per a pluja o els guants, al costat d’un desconnectador de corrent per reforçar la seguretat antirobatori. Aquest fet demostra clarament la voluntat del producte: ser pràctic, per sobre de tot.

Aquest SYM entra al segment dels maxiescúters, amb una cilindrada una mica més petita que la de les grans vaques sagrades de la categoria, encara que amb un cubicatge una mica més petit que el de bestsellers com la Yamaha T-Max, l’Honda Silver Wing o la Suzuki Burgman, però que resulta més que suficient per les intencions que té. I si volem un motor més gros, des de la marca ens ofereixen el Maxsym 400.

El Joymax destaca per un disseny agosarat, amb una carrosseria bastant compacta que ha estat modificada i amb un seient prou còmode d’una alçada que permet posar els peus a terra amb facilitat. De dimensions contingudes -ni molt gran ni molt petit-, va equipat amb uns miralls retrovisors enormes que, malauradament, no admeten regulació i que fan molt bé la seva funció. El radi de gir de la direcció és prou ampli per maniobrar entre el trànsit ciutadà, encara que on es mou millor és en trajectes interurbans. La pantalla paravents hi ajuda, però en la versió més esportiva -amb un derivabrises més petit i fumat- pot quedar una mica curta en determinades circumstàncies, com en la circulació per autopista.

Una conducció agradable

La posició de conducció és agradable, amb espai suficient per a les cames i els peus, tot i que no disposa de plataforma plana per portar-hi algun objecte i s’hi troba a faltar algun ganxo per penjar-hi bosses; que tampoc cal, vista la grandària del seu maleter.

El passatger d’aquest escúter d’estil GT compta amb uns estreps bastant amples i, sobretot, amb un petit respatller que permet repenjar-hi els ronyons i estalvia haver-se d’agafar a les lumbars del conductor o a la nansa de seguretat.

Entre els accessoris que incorpora destacarem el sistema start&stop, que es pot desconnectar i que ajuda a reduir el consum i a contenir les emissions contaminants. També cal valorar l’equipament de frens amb ABS -absolutament imprescindible-, amb una eficàcia notable, i detalls com la reixeta que emet aire calent cap al conductor, molt d’agrair en els mesos més freds.

El motor té una resposta progressiva i vigorosa, apta per a un ús més enllà de les ciutats. El conjunt de la suspensió té un comportament adequat per a qualsevol circumstància de la conducció. I, finalment, cal ponderar la bona il·luminació que generen els llums led, una tecnologia que també s’utilitza en la part posterior del SYM Joymax.

Fitxa tècnica

  • PREU: Des de 4.299 €
  • MOTOR: Monocilíndric 4T, 278 cc
  • POTÈNCIA: 30 CV
  • CANVI: Variador continu
  • SUSP. DAV.: For. telesc. 88 mm
  • SUSP. DAR.: Doble amortidor 89 mm
  • FRENS: Discos de 260 i 240 mm
  • PES: 192 kg
  • DIPÒSIT: 12 l