LA GUANTERA

Renault Kadjar: atac fratricida al segment SUV

El Renault Kadjar té un disseny més agosarat i musculat. / RENAULT Zoom

El Nissan Qashqai és des de ja fa temps el líder de vendes del competit segment dels crossover al mercat espanyol.

Renault, l’altra marca de l’aliança que forma amb el constructor japonès, s’acaba d’introduir al popular camp dels SUV, el del suculent segment C, amb el Kadjar: un cotxe per plantar cara en els rànquings comercials al seu parent.

Fabricat per a tot el món al centre de Palènciaque té Renault (firma implantada a l’estat espanyol des del 1953), aquesta novetat destaca per oferir una comoditat pròpia d’una berlina, unes bones aptituds off road com el millor dels totterrenys, i la mateixa modularitat i espai d’un familiar. I és en aquest apartat on guanya la partida al Qashqai, ja que disposa d’un maleter molt gran, amb una capacitat de 527 litres.

El Kadjar aprofita la plataforma del Nissan i la mateixa gamma de motors (dos de dièsel i un de gasolina), que destaquen per la seva eficiència -sempre característica dels propulsors de la marca del rombe-, però aquest cotxe no és un Qashqai. Aquest Renault té un disseny més agosarat i musculat, i una personalitat pròpia molt ben definida. Ni millor ni pitjor que el seu cosinet; diferent.

Ja disponible als concessionaris de la marca a partir de 19.850 euros, podem triar aquest cotxe d’aspecte rabassut amb transmissió integral, o amb una tracció 4 x 2 que permet un accés més assequible.

Des del punt de vista de la connectivitat, cal destacar el sistema de reconeixement per veu, integrat a la consola central R-Link 2, que hem vist recentment en la completa remodelació del popular monovolum de la marca, l’Espace.