LA GUANTERA

Renault Eolab: el camí a seguir en el futur immediat

El Renault Eolab consumeix un litre per cada 100 quilòmetres. / RENAULT Zoom

El Saló de l’Automòbil de París és -amb el de Frankfurt- el més important per als constructors europeus, especialment per als fabricants francesos com Citroën, Renault o Peugeot, que, jugant a casa, a cada edició miren de lluir-s’hi més. I aquest any ho han fet. Les tres marques enguany han fet una exhibició de mitjans molt gran, i en destaquen sobretot els concept cars presentats. L’any passat el govern francès va plantejar un repte: la creació d’un cotxe abans del 2020 que fos capaç de cobrir 100 quilòmetres amb menys de dos litres de combustible.

Renault ha recollit el guant i al conegut com a Mondial de l’Automobile ha presentat l’Eolab, un vehicle híbrid que mostra com a targeta de presentació un consum d’un litre per cada cent quilòmetres, i unes emissions contaminants de només 22 grams de CO/km, combinant l’energia tèrmica i l’elèctrica.

Aquest prototip és, en realitat, tota una declaració d’intencions de la marca del rombe, ja que equipa ni més ni menys que cent solucions tecnològiques completament noves però que no són fantasies ni especulacions, sinó que es podran aportar als models de sèrie i que, de fet, s’aniran incorporant a les propostes futures de la marca a partir de l’any vinent. La clau del consum tan reduït que asseguren des de Renault és possible gràcies als treballs realitzats en tres àrees molt concretes: l’aerodinàmica, l’alleugeriment dels materials i sobretot la tecnologia Z.E. (zero emissions) híbrida, pròpia de la firma.

Proveïdors com Saint Gobain (vidres), Faurecia (seients), Michelin (pneumàtics) o Posco (elements de magnesi) han treballat amb Renault per fer possible aquest Eolab, un autèntic laboratori de l’automoció que condensa les línies que seguirà la indústria de l’automoció la pròxima dècada.