19/06/2015

Peugeot 208, encara més eficient i pràctic

3 min
El Peugeot 208 segueix sent el model més venut de la marca del lleó.

La sèrie 200 ha estat essencial en la història de Peugeot. De fet, aquesta nissaga de vehicles ha esdevingut el fil conductor de les novetats tecnològiques que han introduït a l’automoció. L’acceptació de les seves propostes queda confirmada pel fet que, de les diverses declinacions, n’hagin venut 17 milions d’unitats a tot el món.

L’última acaba d’arribar als concessionaris. És la nova versió del 208, el model més venut de la marca, que, només tres anys després de la seva remodelació més recent, viu ara una nova interpretació, renovada de dalt a baix.

Aquest cotxe pertany al competit segment B, que implica un terç del mercat espanyol, el 30% de les matriculacions al mercat europeu, i representa el 44% del negoci de la firma a l’Estat. De fet, des del 2008, més de la meitat de les vendes de Peugeot al mercat local se les ha emportat el 208. En els últims tres anys, aquest model s’ha convertit en el cotxe més venut de la casa del lleó aquí, amb un milió d’unitats despatxades.

El constructor francès sempre ha estat associat als motors dièsel. La tecnologia BlueHDi, que porta el seu segell, permet disposar d’uns propulsors molt eficients que, evidentment, compleixen la normativa Euro 6 d’emissions contaminants. Aquests propulsors de quatre cilindres tenen 1,6 litres de capacitat, amb potències de 75 (sense start&stop ) i 100 cavalls en les versions associades a una caixa de canvis manual de cinc velocitats, i una altra de 120 cavalls que va vinculada a un canvi automàtic de sis relacions. En el cas de la versió més estalviadora, és capaç d’emetre només 79 g de CO per quilòmetre i d’obtenir un consum de només 3 litres per cada 100 km; això sí: en condicions de circulació molt específiques per fer l’homologació.

Però ara Peugeot vol guanyar amb els motors de gasolina el mateix reconeixement que ha obtingut amb els dièsel. Això passa pel camí dels motors de tres cilindres, amb tecnologia PureTech. En aquest camp, el 208 complementa les versions ja conegudes d’1,0 l de 68 CV, i la d’1,2 de 82, amb una nova d’1,2 dotada de start&stop, que dóna 110 cavalls.

Aquest motor porta un turbo combinat amb la injecció directa d’alta pressió que gràcies a un règim de gir molt alt és capaç de proporcionar un rendiment molt bo ja a poques voltes de gir.En total, Peugeot ofereix vuit motoritzacions de gasolina -sis PureTech- per al nou 208.

Però els canvis més radicals d’aquest cotxe els trobem a la imatge exterior, on podem comprovar que han modificat el frontal, la reixeta, els llums -tant els de davant, que ara són bicolors, com els 3D del darrere, i els de boira-, els laterals esculpits o les llandes noves.

El 208 incorpora una gamma de pintures nova que el diferencia del seu antecessor. A més de l’anomenat Orange Power, ara hi ha dues opcions amb acabat mat: Ice Grey i Ice Silver, per 570 € més del preu de la pintura bàsica. Aquesta mena de pintura tenia fins ara molt mala fama, ja que era molt delicada, complicada de mantenir i molt vulnerable a les esgarrapades. A Peugeot han fet una bona feina, i ara aquests acabats tenen una textura lleugerament granulada que els dóna més resistència a les ratllades, fins al punt que podem rentar el cotxe en un túnel automàtic, sense cap mena de por a fer malbé aquesta decoració.

A dins hi trobem la posició de conducció i-Cockpit, que Peugeot va estrenar fa tres anys, i que inclou un volant molt compacte, una gran pantalla tàctil de 7 polzades, i una instrumentació molt intuïtiva, coneguda com a Head-Up. També podem escollir l’estil de la il·luminació interior, i acollir-nos a dos packs que remarquen petits detalls de la decoració de l’habitacle, com el Menthol White i el Lime Yellow.

Els nivells d’acabats del 208 són els habituals: Acces, Active i Allure, als quals s’afegeix el GT Line, que hereta alguns dels trets de l’antiga versió esportiva GTi, i s’orienta cap al punt més alt de la gamma gràcies a la personalització d’alguns elements estètics.

Cal destacar també l’aposta per la tecnologia, amb dispositius com el City Brake, que ofereix una frenada automàtica d’emergència a partir dels 5 km/h, i la funció MirrorScreen, que duplica la pantalla del nostre smartphone a la tàctil del cotxe.

stats