LA GUANTERA

Peugeot 2008: un altre SUV pràctic, raonable i lògic

Aquest 2016 ja s’han venut quinze mil unitats d’aquest SUV. / PEUGEOT Zoom

L’èxit de vendes del segment dels cotxes polivalents, els SUV, fa que cap marca es vulgui quedar al marge del repartiment del pastís. Peugeot no n’és una excepció, i l’aposta de la casa del lleó en aquest àmbit és decidida. Ara acaben de treure la segona generació del 2008, que se suma al llançament d’un altre crossover interessant, el 3008. De fet tenen previst fer cinc models nous d’aquestes característiques en un any.

Des que el 2013 van començar la comercialització del 2008 fins ara, ja han venut gairebé 600.000 unitats d’un automòbil que podríem considerar global, perquè es fabrica a tres continents: França, la Xina i el Brasil; tres mercats diferents per a un cotxe que a Europa, on es concentren el 90% de les vendes, ocupa els primers llocs dels rànquings de vendes del seu subsegment. El mercat espanyol és el tercer en importància tenint en compte això.

Peugeot és ara mateix el tercer fabricant mundial d’aquesta mena de cotxes, i el segon del continent, on el líder de vendes era el Renault Captur fins que el 2008 l’ha superat, sobretot en la venda a usuaris particulars. Aquest cotxe té un aspecte de 4x4, però és clarament un SUV amb un bon comportament per carretera, que basa les seves qualitats en el disseny, una bona qualitat dels elements que trobem a l’interior, una conducció molt agradable i que destaca per ser molt pràctic, com queda demostrat, per exemple, amb la gran capacitat (i facilitat) de càrrega del maleter, de 410 litres que es poden ampliar fins als 1.400 si reclinem els seients del darrere.

El client d’aquests cotxes -un 65% són homes, majoritàriament de menys de 50 anys i amb uns ingressos anuals que superen els 40.000 euros- busca els nivells d’acabat més complets i està deixant de banda les motoritzacions dièsel i les transmissions integrals. Són compradors que busquen que el cotxe sigui funcional i que tingui una certa modularitat per poder-hi donar un ús força polivalent.

El 2008, sense anar més lluny, és un SUV autèntic del qual ja s’han venut més de quinze mil unitats aquest any. Utilitza una transmissió 4x2, més que suficient fins i tot per circular més enllà de l’asfalt gràcies a un sistema de gestió de la motricitat, el Grip-Control; i proporciona cinc maneres diferents d’adaptar-la en funció de la superfície sobre la qual circulem.

El disseny del nou 2008 ha canviat en el frontal, el capó -que és més horitzontal-, les proteccions dels laterals i la forma de les òptiques posteriors. Aquest cotxe, molt lleuger, incorpora molta tecnologia al servei del conductor. En destaca el limitador de velocitat -que ve de sèrie- o el navegador, que és gratuït en la promoció de llançament d’aquesta segona generació. També és interessant el sistema Mirror Screen, que reprodueix a la pantalla de control del cotxe la configuració del nostre smartphone.

A més, aquest Peugeot també pot dur incorporat l’equipament d’un sistema de frenada d’emergència automàtic, càmera de marxa enrere o l’ajuda automatitzada per fer la maniobra d’aparcament.

Sis versions diferents de motor

Tots els motors de la gamma compleixen amb l’exigent normativa c, extraordinàriament respectuosa amb el medi ambient. Hi ha dues versions dièsel (de 100 i 120 cavalls) i quatre de gasolina (amb un escalat de potències que va dels 82 als 110 CV). A més, per als que busquin sensacions més fortes també hi ha una alternativa amb turbo, que en proporciona 130.

Els nivells d’acabats són quatre: Access, Active i Allure, als quals s’afegeix una versió GT Line, més esportiva. A més, s’han ampliat els colors disponibles afegint-hi tres opcions més, que ja es poden trobar als concessionaris.

El 2008 és un cotxe lògic, amable, que convenç en molts aspectes, tot i no ser el millor del segment en l’espai interior.

Si no arribem, per preu, a cotxes més premium -com ara un VW Tiguan- i sabem aprofitar les diverses promocions que dóna la marca, aquesta pot ser una compra racional.