25/03/2016

Nissan Navara: el salvavides de la Zona Franca

2 min
El Nissan Navara es fabrica a Barcelona per a pràcticament tot el món.

Des de fa un mes -quatre setmanes abans del previst-, a la fàbrica que Nissan té a Barcelona hi treballen les 250 persones del segon torn de producció afegida a l’existent que requereix la construcció del nou pickup de la marca: la dotzena generació del Navara. La dada ens il·lustra clarament la importància d’aquest model per a una factoria que espera fer-ne dos-cents mil a l’any. Per fer-ho realitat, la marca ha invertit vuitanta milions d’euros en l’adaptació d’aquest centre de producció.

Aquest cotxe el fabriquen aquí per a pràcticament tot el món. Utilitzant tota l’experiència de la marca en els totterrenys, i combinant-la amb l’adquirida amb els crossover que els ha convertit en els líders de vendes en aquest segment, Nissan ha desenvolupat aquí la nova generació d’aquest vehicle.

Des que Nissan va fer el primer pickup el 1935, la marca ha distribuït catorze milions d’aquesta mena de vehicles en 180 països. Ningú no pot qüestionar que d’això en saben molt.

El nou NP300 estarà disponible en tres carrosseries: doble cabina per a cinc places; King Cab amb dues places opcionals al darrere i una àmplia plataforma de transport, i una cabina amb el bastidor posterior adaptable a les diverses necessitats que puguin tenir els seus usuaris.

Hi haurà quatre nivells d’acabats -els Visia, Acenta, N-connecta i Tekna habituals de la marca- que es poden personalitzar a gust del client amb més de 125 accessoris originals per poder-los combinar i transferir al cotxe una personalitat pròpia.

En general, podríem dir que, amb el Navara, Nissan refina el concepte dels pickups i l’acosta al dels crossovers. Ho demostren detalls com el disseny o la millora del coeficient aerodinàmic en un extraordinari 3,6% respecte de la versió anterior, molt més matussera.

Entre les alternatives mecàniques, cal destacar la possibilitat de disposar de traccions 4x2 o 4x4 -permanent o temporal, que podrem seleccionar en marxa, sempre que no passem de 100 km/h-, canvi de marxes manual de sis velocitats o automàtic de set, o els nous motors dCi de 2,3 litres de 160 i 190 cavalls, que aporten un 24% més d’eficiència que els seus antecessors.

stats