LA GUANTERA
Motor Proves 13/04/2013

Montmeló evoca l'Esperit de Montjuïc

i
Josep Lluís Merlos
2 min

El Festival of Speed de Goodwood, que Lord March organitza al voltant del seu castell al comtat de Sussex cada mes de juny des del 1993, és la trobada de vehicles clàssics de competició més important d'Europa. És una concentració increïble que en poc temps ha guanyat molt prestigi i que ha reunit en algunes edicions més de cent mil espectadors. Jesús Pozo, un entusiasta dels cotxes de curses amb més història, ho té clar: "Goodwood és irrepetible. Voler-ho imitar seria un error i una falta de rigor". Però, tot i això, ja fa tres anys que promou l'Esperit de Montjuïc al Circuit de Catalunya, el museu rodant del motor més important del sud del continent. "Montjuïc era màgic, i és de justícia recuperar la memòria d'aquell circuit. Però s'ha de fer amb respecte i, per tant, la seguretat ha de ser prioritària sobre el romanticisme", afegeix Pozo. L'any passat hi van anar 21.000 persones, i enguany n'esperen moltes més, ja que el programa, que va començar ahir i que durarà fins demà, és cada vegada més atractiu.

Aquest revival ens permet veure en acció més de 200 vehicles de competició fent curses sense parar durant el cap de setmana, dividits en diferents categories. La pista acollirà proves per a monoplaces mítics de Fórmula 1, per a les barquetes de resistència, GT, turismes i, fins i tot, motos. El soroll aquesta vegada pujarà fins ben enlaire, ja que, a més del que passi damunt l'asfalt, també hi haurà una exhibició aèria amb avions dels anys 30 i 40.

Els espectadors que vagin fins al Circuit de Catalunya trobaran moltes propostes complementàries al que passi a la pista: atraccions per a tota la família, actuacions musicals en directe, subhastes de vehicles, exposicions i fins i tot l'oportunitat de comprar vehicles clàssics o els seus recanvis. Els organitzadors d'aquest Esperit de Montjuïc volen potenciar al màxim l'ambient vintage de la concentració, i per això conviden els espectadors a anar disfressats amb roba retro i participar d'aquesta manera en els diferents concursos que es fan aquests dies a Montmeló.

Protagonisme de Seat

Seat tindrà un clar protagonisme en la trobada, ja que fins a set models diferents produïts per la marca catalana celebren aquest any efemèrides importants, per això la carpa de la firma serà un punt de pas imprescindible per a tots els visitants. Aquest any el Seat 1400 -el primer vehicle que es va fabricar a la cadena de muntatge de la Zona Franca- fa 60 anys. El 1500, el seu substitut, en celebra 50. El 132, el primer Seat que va tenir un canvi automàtic en compleix 40. I altres models com el Ronda -el primer Seat completament fet i creat aquí-, l'Ibiza i el Córdoba també estan de commemoració.

L'Esperit de Montjuïc també viu durant aquest cap de setmana el 50è aniversari del Porsche 911, que es va presentar al Saló de Frankfurt del 1963 per primera vegada. Des d'aleshores, la casa de Stuttgart ha fet set generacions d'aquest esportiu que va crear Ferdinand Alexander Porsche, el fill del creador del llegendari Volkswagen Escarabat.

Un altre cotxe que bufa espelmes aquest cap de setmana, concretament 50, és l'Alpine A-110, com el 911, un esportiu amb el motor i la tracció al darrere, d'allò més divertit de portar/pilotar. Aquella Berlinetta es fabricava a diversos llocs, entre els quals Espanya, on Renault en va fer més de 1.500 unitats entre el 1967 i el 1978.

stats