LA GUANTERA

Ibiza Tech: cada vegada més, per menys

Afinals de l'any passat, Seat va decidir renovar tota la seva gamma Ibiza amb canvis tant a dins com a fora del cotxe i que afectaven les tres carrosseries del model. Des d'aleshores, no ha parat de presentar incorporacions a la família que representa el model de més èxit comercial en la història de la marca. De fet, aquesta generació és la quarta del Seat Ibiza, que substitueix la que es va posar en funcionament el 2008.

A començaments d'aquest any hi van introduir el Cupra, que és la versió més potent gràcies a un motor de gasolina de 179 CV, disponible només en la carrosseria de tres portes, i dotat d'un canvi automàtic DSG, de set velocitats. Aquesta variant més esportiva la trobem a partir de 22.600 euros.

Als antípodes d'aquesta interpretació, també han introduït una versió que va equipada amb el motor nou 1.2 TSI de 85 cavalls de potència. Aquest propulsor hauria d'ocupar el 20% de totes les vendes de l'Ibiza. Més enllà del preu contingut, el principal argument és el consum que acredita: només 5,1 litres cada 100 quilòmetres, i una reducció de les emissions de CO de 119 grams per quilòmetre, cosa que el permet eludir l'impost de matriculació, amb la rebaixa substancial que representa en el preu final. Amb aquest motor el cotxe disposa d'un 21% més de parell motor, proporciona més bones prestacions que les ofertes per l'anterior motor 1.4 i ofereix més eficiència energètica que, sobretot, es nota en el cas de la conducció urbana.

Ara el fabricant de Martorell ha fet un altre pas endavant i acaba de presentar el Seat Ibiza Tech, una alternativa més per a aquest bestseller que es vanta d'oferir una relació més bona entre l'equipament que ofereix i el preu que en demanen.

Segons els responsables de la marca, aquest Ibiza representa un 70% d'estalvi respecte a les versions anteriors, si comparem el preu dels accessoris que ofereix com a extres, ja que ara n'hi ha més i són més bons. Com a exemple: si a la versió més bàsica de la gamma, la 1.2 TSI amb l'acabat d'accés, hi afegíssim llums de boira, tancament centralitzat amb comandament a distància, retrovisors elèctrics calefactats, llandes d'aliatge de 15 polsades i el Seat Portable System, del qual parlarem més endavant, amb la tarifa d'accessoris anterior el preu superaria els 1.000 euros. Doncs ara, el Tech ens permet accedir a aquests extres, i d'altres, en aquest cas per només 300 euros.

De moment, el Tech no està disponible en la carrosseria familiar, però sí en les de 3 i 5 portes. Aquest Ibiza es presenta en tres nivells d'acabats: Reference, Style i FR, i amb totes les opcions de motors dièsel i gasolina existents, amb potències que van dels 70 als 150 cavalls.

Quan van presentar aquesta quarta generació dels Ibiza, a Seat van mostrar una ràdio totalment nova. Ara ha quedat superada amb el Seat Portable System, que a través d'una pantalla de color de 5 polsades incorpora el navegador, comunicacions via Bluetooth amb smartphones , ordinador de viatge, avisos de trànsit, assistència per a l'aparcament, termòmetre, avisador de portes obertes, etc. Un gadget més propi de vehicles de gamma superior, que Seat ens presenta fins i tot en un cotxe de només 70 cavalls. Tota una declaració de principis de la nova Seat que, per un preu molt assumible, ara es presenta com una marca de més qualitat que mai i, sobretot, més tecnològica.

El millor

  • La bona relació entre la qualitat i el preu.
  • El comportament.
  • Els consums.

El pitjor

  • La situació del navegador.
  • L'alçada de les places posteriors.
  • La insonorització.

FITXA TÈCNICA

  • PREU: des de 8.900 €.
  • EMISSIONS: des de 89 g CO.
  • MOTORS: 4 cil., de 70 a 150 CV.
  • CANVI: manual 5 vel. / DSG 7 vel.
  • TRANSMISSIÓ: al davant.
  • MIDES: 406 x 169 x 144 cm.
  • PES: des de 1.049 kg.
  • MALETER: 250 l.
  • DIPÒSIT: 45 l.