LA GUANTERA

Hyundai i10: un coreà al gust europeu

El Ford Ka, l'Opel Adam, el Seat Mii, el Volkswagen Up!, l'Skoda Citygo, l'Smart, el Fiat Panda, o el líder de vendes, el Toyota Aygo, són cotxes que pertanyen al segment A, el dels vehicles urbans que fan menys de quatre metres de llargada.

Al mercat espanyol aquests cotxes només representen el 4% del total del negoci. No és gaire, però -com veiem- els fabricants tenen un cert interès en aquesta part de la seva activitat comercial, que acostuma a estar protagonitzada pels que són el segon cotxe de les famílies, però -sobretot- per uns models que generen comandes nombroses de les empreses que es dediquen al lloguer de vehicles.

El 95% dels Hyundai que es despatxen aquí es dissenyen a Europa i, de tots, només un 10% es fabriquen fora del continent.

El cotxe que presentem aquesta setmana és la tercera generació del Hyundai i10, un coreà que exerceix d'europeu, i que, tot i que pertany a aquesta part del pastís que representen els petits utilitaris urbans, apunta alguns valors i característiques pròpies del segment B, ocupat per cotxes amb categoria, prestacions i nivell una mica superior.

El 1999 Hyundai estava present en aquesta àrea de comerç amb el model Atos, que el 2008 el van substituir per la primera generació de l'i10, un cotxe del qual han venut mig milió d'unitats a l'Estat en cinc anys.

Ara arriba aquesta tercera revisió, amb mides (és 80 mm més llarg, 65 més ample, i 50 més baixet que l'antecessor), disseny i equipament totalment remodelats fins a l'extrem que, en realitat, es tracta d'un cotxe completament nou.

L'anterior i10 el fabricaven a l'Índia, però l'actual el fan a Turquia, i l'han dissenyat a Alemanya, tenint en compte les necessitats i gustos dels conductors als quals es dirigeix.

Els primers cotxes que la marca coreana va portar aquí no destacaven per la seva qualitat. De fet, els ha costat molt treure's de damunt l'estigma que han anat arrossegant. Ara, en tota la gamma de productes que tenen, els Hyundai se signifiquen per tot el contrari: per ser cotxes forts, fiables, i, sobretot, amb un nivell d'equipament que mostra una proporció desequilibrada -a favor del client- en la relació qualitat/preu. I aquest cotxe es manté fidel a la filosofia que impera últimament en aquesta casa.

Aquest i10 nou té un disseny molt encertat. L'esforç fet es nota en detalls com el color bitonal de l'interior, a joc amb l'exterior de la carrosseria. No estem parlant d'una capsa de mistos amb rodes, sinó d'un producte més que digne, ben fet, i amb l'habitual garantia de cinc anys sense límit de quilometratge, que ofereix la firma en tots els seus cotxes.

Disponible en tres nivells d'acabats (Essence, Tecno i Style), tota la gamma incorpora el sistema ESP de sèrie, sis airbags, i -en les versions més altes- assistència a la conducció en pujada.

Homologat per a cinc places, aquest cotxe s'obre amb una smart key i el posem en marxa amb un botó, sense haver d'inserir la clau enlloc. Les opcions mecàniques passen de moment per un motor 1,0 de tres cilindres que dóna 66 CV, i d'un 1,2 de quatre, capaç de generar-ne 87. Potències suficients per anar per ciutat.

L'i10 és una compra a considerar, sobretot si ens podem beneficiar de les ajudes del pla PIVE, ja que, en aquest cas, el podem tenir per només 7.500 €.

FITXA TÈCNICA

  • PREU: des de 10.500 €
  • EMISSIONS: des de 108 g/CO
  • MOTOR: gasolina, 3 i 4 cilindres
  • CANVI: man. 5 v., i aut. 4 v.
  • TRANSMISSIÓ: al davant
  • MIDES: 366 x 166 x 155 cm
  • PES: 952 kg
  • MALETER: 252 l de càrrega
  • DIPÒSIT: 40 litres