LA GUANTERA

Hyundai i30 Turbo: camí a la diversió

El Hyundai i30 Turbo és una nova evolució de la marca sud-coreana. / HYUNDAI Zoom

El 2014 el grup format per Hyundai i la seva cosina Kia va vendre més de vuit milions de cotxes a tot el món. Això els va situar en la cinquena posició al rànquing mundial de constructors d’automòbils.

Al mercat europeu, aquest fabricant coreà va viure un creixement d’un 2,4% de les vendes, que, en el cas del mercat espanyol, ha estat d’un espectacular 17%. Per a aquest any, Hyundai confia a vendre 40.000 cotxes a Espanya, fet que suposaria un altre creixement molt notable, de gairebé el 18%.

El 2015 aquesta marca espera dipositar als seus concessionaris ni més ni menys que sis models nous, dels quals destaca la nova versió del Tucson, que veurem al Saló de l’Automòbil de Barcelona d’aquí poques setmanes.

L’allau de novetats ja ha començat, sobretot amb cotxes d’un perfil clarament esportiu, enfocat a un comprador jove, i que es mou per impulsos motivacionals a l’hora d’adquirir un vehicle d’aquestes característiques.

Aquests models marquen el camí que ens ha de menar cap al que serà la futura gamma N de Hyundai, que arribarà al mercat a finals de l’any vinent, i que estarà formada pels cotxes més esportius que mai ha produït aquesta firma.

Tot i que és difícil de quantificar, els dos anys que la marca porta competint al campionat mundial de ral·lis, amb el càntabre Dani Sordo -entre d’altres- a la seva nòmina de pilots, ha contribuït a reforçar la imatge de Hyundai i, sobretot, a fer-la més esportiva i propera al segment més jove dels compradors de cotxes.

De totes les novetats presentades, l’i30 Turbo és el més suggestiu. Aquest cotxe ha de ser, juntament amb el Tucson, un dels dos pilars fonamentals de l’activitat comercial de Hyundai a curt termini.

Tots els i30 han estat revisats estèticament, però en el cas de la versió Turbo, a més, s’han incorporat diversos elements diferenciadors tant a fora (graella, òptiques, colors, llandes...) com a dins (tapisseries, seients, rellotges...) per reforçar el caràcter vigorós de la declinació més esportiva d’aquest cotxe.

L’i30 Turbo significa la primera incursió de Hyundai al segment C. Per fer-lo, el circuit de Nürburgring ha estat el banc de proves que han fet servir els seus creadors.

Aquest cotxe, equipat amb un motor de 186 CV associat a un canvi manual de sis velocitats, és capaç d’accelerar de 0 a 100 en menys de 8 segons. Disponible en un sol nivell d’acabat, molt complet, el venen per 25.500 €, que poden ser uns quants més si optem per les dues úniques opcions disponibles: el navegador i el sostre panoràmic.

Conduir aquest i30 Turbo és divertit, tot i que la potència no és res de l’altre món. I això és així en part gràcies a la suspensió específica que s’ha creat per a aquest model, que fa servir uns frens més grans que els que porten de sèrie les altres versions d’aquest mateix cotxe.

Les sensacions al volant de l’i30 Turbo són agradables, gràcies a una direcció força directa, un bon comportament del xassís i un treball eficaç de la suspensió. No és un cotxe 10, comparat amb altres models de pretensions semblants fets per la competència, però el conjunt supera amb nota el test a què hem sotmès aquest vehicle.

Per entendre’ns: aquest és un cotxe moderadament esportiu, alegre i dinàmic, sense més objectiu i pretensions que guanyar el campionat de la diversió diària.

Hyundai i20 Coupé: la petja del Mundial de ral·lis

La recerca de compradors més joves no es fa només a base d’abaratir els preus. El producte ha de contenir una sèrie de valors que despertin l’interès d’aquesta clientela.

L’aparador del WRC és una eina infal·lible per popularitzar cotxes com aquest. Però després s’han de saber fer en sèrie, i aquest és un bon exemple d’això.

El nou i20 ha rebut molts canvis externs per obtenir un aspecte més musculat, amb passos de roda més marcats, llandes d’aliatge, i un aleró posterior més gran; per dins, la imatge també s’ha potenciat, amb nous seients (ara amb memòria de posició), colors i tapisseries.

El maleter, en comparació amb les versions precedents de l’i20, ara té 10 litres més de capacitat, fins a arribar als 336, per un cotxe que es presenta en dos nivells d’acabats, i una gamma de preus que va dels 15.750 als 19.000 euros.

Com tots els Hyundai, aquest cotxe té 5 anys de garantia, amb assistència en carretera, que poden arribar a cobrir el manteniment.

Hyundai Veloster: o t’agrada molt, o gens

Aquest és un cotxe especial, amb una personalitat molt marcada. Tant, que el volum de vendes obtingut, i el que n’esperen amb aquesta revisió, és més aviat discret. Però un fabricant generalista que vol presumir d’una gamma molt àmplia també ha de tenir en el seu catàleg alguns productes singulars, i el Veloster ho és.

El podem tenir amb el motor de gasolina de l’i30 Turbo, associat a un canvi manual o un d’automàtic de set velocitats, o amb un propulsor dièsel 1,6 que dóna 140 cavalls, i que en aquest cas porta un selector manual de sis marxes, o l’antic canvi automàtic, també de sis relacions. L’opció de gasolina (un sol nivell d’acabat) sembla més congruent amb la filosofia d’aquest cotxe, que no pas la dièsel (disponible en dos nivells d’equipament).

Al Veloster li han rentat la cara, en la línia que han seguit les revisions dels últims Hyundai.

Aquesta revisió trigarà unes setmanes a arribar a les botigues, i encara no se’n coneix el preu definitiu.