LA GUANTERA

Honda Civic 2.2: tecnologia civilitzada

Des de fa mig any Honda té als aparadors dels concessionaris una nova generació del Civic, un dels seus models de més èxit de vendes juntament amb el CR-V, un SUV que aquesta mateixa setmana ha presentat a Munic una revisió molt exhaustiva davant tota la premsa internacional.

Per commemorar el llançament de la novena generació d'aquest compacte que van llançar al mercat el 1972, la marca japonesa ha tret ara una edició limitada: Civic 40 Aniversari.

En realitat es tracta d'una promoció comercial limitada a 300 unitats, que està basada en les versions Comfort i Sport de la motorització 1.4; amb un equipament encara més complet del que ja és habitual en la gamma, i a un preu per sota del tarifat sempre que el comprem a terminis a través de la financera de la marca.

Aquesta reencarnació del Civic per ara només està disponible amb la carrosseria de cinc portes. Tot i que de moment no està prevista la mítica versió Type R, molt esportiva i present en edicions anteriors d'aquest model, el caràcter competitiu d'aquesta marca queda demostrat amb la seva participació en el campionat mundial de turismes amb una unitat derivada del Civic.

El nou Honda té un disseny més amable que el de la generació anterior. El seu aspecte és més suau, amb menys angulacions i menys radical, de manera que el seu perfil pot agradar a un públic més heterogeni que el seu predecessor.

La carrosseria ha crescut en llargada fins als 4,3 metres, però ha disminuït 20 mm d'alçada. El disseny interior també ha estat revisat després de la recol·locació d'alguns dels comandaments. Ara tot és més entenedor, més fàcil, i està més a prop del conductor. En general, les línies del cotxe s'han simplificat, fet que porta aparellat una elegància superior, sense les estridències de l'anterior Civic que van presentar el 2006.

Aquest Honda destaca per una gran habitabilitat. Amb capacitat per a cinc passatgers, l'espai disponible és molt gran, així com la modularitat que ofereix tot i tractar-se d'un compacte. Les diferents opcions per abatre els seients del darrere proporcionen un espai de càrrega molt gran (dues bicicletes amb la roda del davant desmuntada) que s'afegeix al maleter, ja d'origen amb una capacitat prou generosa.

Però les millors qualitats del Civic estan en el seu comportament dinàmic. Disponible en dues motoritzacions de gasolina de 99 i 141 CV, i una dièsel de 150 és aquesta última la que ens ha agradat més. Honda sempre s'ha caracteritzat per tenir uns motors de gasoil molt bons, però aquest 2.2 és el millor propulsor de la firma: àgil, silenciós, gasta poc i contamina menys. Sense discussió, l'opció del motor i-DTEC és probablement la més equilibrada i suggestiva de tota la gamma, tant per comportament com per la relació qualitat/preu.

La versió Executive és la més equipada de totes, però l'Sport -la mitjana- també disposa d'elements interessants. Entre ells l'amplíssim sostre de vidre (no practicable), que dóna molta vida a l'habitacle. I entre els tecnològics que cal destacar, el programador de velocitat actiu i el sistema de protecció de xocs, a més dels llums de doble xenó, la càmera de visió posterior i el sistema stop&start, que tant ajuda a fer d'aquest vehicle un cotxe molt ecològic. El programa de conducció Eco és una gran ajuda per a l'estalvi de carburant, i un gran argument.

El millor

  • Les prestacions que dóna del motor dièsel.
  • El consum i les emissions.
  • L'habitabilitat.

El pitjor

  • El tacte de la direcció elèctrica.
  • La visibilitat posterior.
  • La relació de canvi de marxes és massa llarga.

FITXA TÈCNICA

  • PREU: 22.500 € Confort
  • EMISSIONS: 110 g/km
  • MOTOR: 4 cil. 2.199 cc dièsel
  • POTÈNCIA: 150 CV a 4.000 rpm
  • CANVI: Manual 6 velocitats
  • MIDES: 4,28 x 1,77 x 1,47 m
  • PES: 1.363 kilos
  • MALETER: 401 l. (5 p.)/1.378 l.
  • DIPÒSIT: 50 litres