LA GUANTERA

Honda CR-V: un rentat de cara a fons que no tocava

Des del 97 s’han venut més de 750.000 unitats de l’Honda CR-V. / HONDA Zoom

L’any 1997 Honda va treure al mercat europeu el CR-V. Des d’aleshores, aquest cotxe s’ha consolidat com un dels SUV amb més acceptació popular, com ho acrediten les més de 750.000 unitats que porten venudes, de les quals 50.000 es van despatxar el 2014.

Però, tot i aquest èxit, el fabricant japonès ha optat per una actualització d’aquest cotxe que inclou un motor dièsel nou, d’1,6 litres amb dues potències disponibles (160 i 120 CV), i un canvi automàtic de nou relacions. També s’hi han afegit algunes tecnologies noves per millorar-ne la seguretat, un sistema d’informació, entreteniment i connectivitat millorat, i diverses solucions per reduir el soroll i les vibracions.

De tots els dispositius afegits, cal destacar el sistema i-ACC, que és capaç de preveure i reaccionar davant de la incorporació d’un cotxe que no hagi respectat la distància de seguretat mínima. Utilitzant una càmera i un radar (Sensing), aquesta tecnologia fa tota una sèrie d’interpretacions i càlculs -basats en l’estadística que té assimilada- que fan que el cotxe reaccioni tot sol de manera ràpida i segura.

El disseny del CR-V també s’ha revisat lleugerament seguint els gustos i les exigències dels conductors europeus. La suspensió davantera i els amortidors també s’han modificat. Més que un CR-V nou, es tracta d’un cotxe remodelat... a fons, això sí.

FITXA TÈCNICA

  • PREU: de 27.500 a 42.100 euros
  • EMISSIONS: 115 g CO/km
  • MOTOR: 1,6 dièsel o 2 l gasolina
  • CANVIS: manual 6 vel. o automàtic 5 vel. / 9 vel. (dièsel)
  • TRANSMISSIÓ: davant o 4x4
  • MIDES: 4.605 x 1.820 x 1.685 mm
  • PES: de 1.545 kg a 1.724 kg
  • MALETER: 589 l (1.146 l)
  • DIPÒSIT: 58 litres