LA GUANTERA

Honda CR-V: l'evolució de l'espècie SUV

Una de les principals novetats del Saló de l'Automòbil de París ha estat la quarta generació de l'Honda CR-V, un cotxe que originàriament van presentar al Saló de Tòquio del 1995. Des d'aleshores, cinc milions i mig d'unitats han estat venudes en els cent seixanta països en què el comercialitzen, cosa que l'ha posicionat com el SUV (Sport Utility Vehicle) amb motor de gasolina més venut a Europa.

Ara ja fa quinze anys que és al continent, on el munten, des de l'any 1998, a la fàbrica que el constructor japonès té a la localitat britànica de Swindon. Hi treballen 3.500 persones, que fan 350.000 cotxes a l'any, una part important de la producció d'aquest gegant que l'any passat va vendre un milió i mig de cotxes i motos al món, dels quals la meitat han estat fets als cinc centres que Honda té a Europa.

L'anterior generació d'aquest cotxe la van presentar el 2007. Amb la nova promoció, Honda ha pretès fer un vehicle tot camí amb més caràcter i comportament de turisme, i la veritat és que han complert amb l'objectiu clarament.

El nou CR-V basa el nou disseny en l'eficiència, la funcionalitat i la seguretat. Per això han buscat un cotxe elegant i robust, perquè són conscients que els seus clients busquen el confort, l'espai, la durabilitat del producte i una bona relació qualitat-preu.

El concepte del frontal ha canviat força respecte de la versió anterior i, tot i que, en general, la nova línia traspua solidesa per tot arreu, el comportament d'aquest cotxe és més pròxim al d'un vehicle asfàltic que no pas al d'un totterreny . Encara que ara té una presència més musculosa, el CR-V ha millorat l'aerodinàmica, un fet que representa un estalvi important en els consums.

A l'interior hi destaquen les línies horitzontals, i això contribueix a la millora de la visibilitat i a una sensació d'amplitud més gran. Cal assenyalar també l'esforç fet per reduir la sonoritat apreciable: 3 dB menys, que és tot un món en aquest camp.

Les mides exteriors pràcticament no han canviat: ara és 30 mm més baixet i 5 mm més curt, però l'habitabilitat interior ha estat optimitzada amb petits trucs, com la reducció del gruix dels seients. La capacitat de càrrega del maleter ha crescut 65 litres, de manera que aquest Honda és el líder del seu segment en aquest aspecte.

Aquest cotxe estarà disponible en sis nivells d'acabats i en dues motoritzacions de 150 cv, una 2.2 dièsel -amb canvi automàtic o manual- i una 2.0 de gasolina -només manual-. La previsió és que el 20% dels 3.500 CR-V que esperen vendre en els pròxims dotze mesos a l'Estat a partir del mes vinent siguin de la versió de gasolina, a l'espera del nou motor dièsel d'1,6 litres, que ha d'aparèixer a començaments d'any. Honda ocupa el 25% de les vendes de vehicles SUV a Espanya amb motors de gasolina, per la qual cosa la marca lidera aquesta part del mercat.

Una de les principals novetats és que ara també estarà disponible amb la tracció 4x2 en algunes versions de gasolina. Aquesta decisió significarà un increment important de vendes, perquè comportarà una rebaixa considerable del preu respecte de les unitats 4x4. De fet, al segment dels SUV, un dels que menys ha caigut de tot el mercat (un 19% del total dels cotxes venuts a Espanya) tot i la crisi, els 4x2 són els que més han crescut per l'estalvi de compra que impliquen. Tot i això, a la marca diuen que el 60% dels nous CR-V que venguin aquí disposaran de tracció a les quatre rodes.

FITXA TÈCNICA

  • PREU: De 27.000 € a 44.900 €
  • EMISSIONS: 123 g CO/km
  • MOTOR: 2.2 dièsel, i 2.0 benzina
  • POTÈNCIA: 150 CV
  • CANVI: Manual 6 vel. o autom.
  • TRACCIÓ: 4x4 o 4x2 (benzina)
  • MIDES: 5.470 x 2.096 x 1.685 mm
  • MALETER: 589 litres
  • DIPÒSIT: 58 litres