LA GUANTERA
Barcelona

Citroën C3: és pràctic i va de guai

Aquest model ja és el cotxe més venut en la història d’aquesta marca

El nou C3 representa una continuació estètica de les línies dels C4 Picasso i el Cactus. / CITROËN Zoom

El Citroën C3 és el cotxe més venut en la història d’aquesta marca. Des que el 2002 van començar a comercialitzar-lo, ja n’han despatxat més de 3,5 milions. De fet, un de cada cinc productes d’aquesta firma correspon a una unitat d’aquest model.

Ara arriba la tercera generació, que pretén adreçar-se a un usuari més jove i, sobretot, més “tecnològic”. Per donar-la a conèixer, els responsables del seu llançament han triat Barcelona com a seu de la presentació internacional perquè entenen que aquesta ciutat té alguns valors smart que volen associar al seu cotxe.

Durant més d’un mes, centenars de periodistes de tot el món han passat per la capital catalana per provar aquest compacte de menys de quatre metres de longitud que, de moment, només estarà disponible amb una carrosseria de cinc portes.

El nou C3 representa una continuació estètica de les línies que ja hem vist últimament en els C4 Picasso i Cactus. I, en aquest sentit, la utilització dels airbumps -aquestes plaques de cautxú inflat que guarneixen els laterals del vehicle, i que fabriquen en exclusiva a Tarragona-és l’element visual més característic, més enllà de la seva funció de protecció.

Per fer-lo més atractiu per a aquest segment del mercat al qual s’enfoca, aquest cotxe ofereix nou colors de carrosseria diferents; tres opcions més per al sostre -al qual es poden afegir, a més, alguns detalls més personalitzats-, i quatre alternatives diferents per a l’aspecte interior. La combinació de tot plegat fa que tinguem 36 combinacions estètiques possibles per a un mateix cotxe que busca, mitjançant la seva frescor, sobretot, seduir el comprador més jove.

Que la carrosseria del C3 hagi sigut l’escollida per la marca per participar en el campionat mundial de ral·lis a partir del 2017, que comença a Montecarlo -la primera cita de l’any, que es disputarà d’aquí dos mesos-, ja ho diu tot al voltant de la filosofia d’un cotxe que ara sembla tenir ambicions més elevades que en les versions anteriors. Així és com volen que entenguem la nova Citroën: optimista, humana, dinàmica.

Però els canvis no només són externs. Disponible en tres nivells d’acabats (Live, Feel i Shine), el C3 ofereix més espai per a les cames dels ocupants del seient posterior. El maleter té una capacitat de més de 300 litres, als quals se n’han de sumar gairebé set més corresponents als diferents compartiments per transportar objectes que hi ha repartits per tot l’habitacle.

Però el més substancial de tot és que aquest cotxe, que fins ara era molt senzill, ve equipat amb moltíssima tecnologia de tota mena: avisador de canvi de carril involuntari, detector d’angle mort del retrovisor, assistent d’arrencada en pujada, identificador de senyals de trànsit… Vaja, com un turisme pertanyent a un segment i a unes aspiracions superiors al protagonista de La guantera d’avui.

Un vehicle ben equipat

I a mig camí entre la connectivitat, la seguretat i l’entreteniment, el C3 ve equipat amb la ConnectedCam, controlable des d’un comandament situat darrere del retrovisor central. Aquesta càmera HD, que porta una òptica de gran angular, està relacionada amb el GPS del cotxe, i ens permet fotografiar, o gravar, tot allò que hi hagi o passi dins de la seva àrea de captació. I en cas d’accident, la gravació que en fa des de poc abans de manera automàtica pot aportar el mateix valor testimonial que l’arxiu d’una caixa negra.

Aquesta funció es pot controlar també per mitjà de l’aplicació MirrorLink, que transforma la pantalla de set polzades per a la gestió del vehicle en una rèplica exacta de l’aspecte del nostre smartphone, amb les icones -i el funcionament- de les aplicacions que hi tinguem carregades, tant si és dins de l’àmbit Android com d’iOS.

La gamma de motors segueix sent la mateixa, amb dos de dièsel (75 i 100 CV) i tres de gasolina (68, 81 i 110 CV), de moment tots amb canvi manual, a l’espera d’un d’automàtic per al motor més potent que encara trigarà uns mesos a estar disponible. Aquest plantejament per als canvis de marxa suposa deixar de banda els sistemes manuals pilotats de la marca, que no van acabar d’agradar gaire.