LA GUANTERA

Barcelona s’omple de cotxes de somni

El Barcelona Motordays s’ha convertit en un èxit de participació. / MEDIA-RACING Zoom

Aquest cap de setmana, el Moll de la Fusta de Barcelona acull la setena edició d’un esdeveniment que està agafant molta volada: el Barcelona Motordays -al qual l’any passat van assistir cent cinquanta mil persones, segons els organitzadors-, que ja ha traspassat l’àmbit del món de l’automòbil per convertir-se en una activitat que desperta l’interès no només dels aficionats de la ciutat sinó també de tot el país i fins i tot del sud de França. La singularitat d’alguns dels vehicles que s’hi poden veure tant de manera estàtica com dinàmica en una zona que ocupa més de 45.000 metres quadrats és tan gran, que la cita té un poder de convocatòria inqüestionable.

Organitzat per l’entitat Six2Six -especialitzada en la promoció d’activitats turístiques i culturals en què participen els propietaris de vehicles de somni- aquesta mena de saló de l’automòbil premium ja està considerat la festa del motor de referència.

La coincidència amb el GP de Catalunya a Montmeló fa que els fanàtics dels motors -els petrolheads, com els anomenen a Anglaterra- tinguin aquest cap de setmana l’oportunitat d’omplir l’agenda amb dues propostes d’allò més suggestives.

Amb motiu del GP de F-1 que es va fer recentment, la zona del nou port esportiu de Barcelona ja va acollir la Terrazza Martini, una mena d’aparador per on van desfilar les cares més fashion del sector, que ara es transforma per acollir el village del Barcelona Motordays, tota una demostració d’estil de vida vinculat a la gasolina i al luxe, en aquest cas.

Al Moll de la Fusta podrem veure cotxes molt especials, com un dels 499 exemplars que hi ha a tot el món del LaFerrari, el primer híbrid de la casa italiana, que és capaç d’oferir 963 cavalls de potència. També trobarem l’única unitat que ha arribat a l’Estat del Mercedes G500 (valorada en 298.000 euros), la gamma Nismo, de Nissan, o els exclusius GTA Spano. Seran més de 300 cotxes superesportius, que conviuran amb tota mena d’automòbils de competició, vehicles elèctrics especials i cotxes clàssics amb molt de pedigrí. Una mena de Gumball 3000 no competitiu, però, sobretot, civilitzat i endreçat.

Avui i demà podrem conèixer els avanços de marques com el fabricant de pneumàtics Michelin en l’àmbit del campionat mundial de motociclisme o saber cap on van les noves tecnologies híbrides elèctriques i, sobretot, entendre com es formaran els futurs tècnics especialitzats en aquestes tecnologies en centres com l’escola Monlau Competició, de gran prestigi internacional, amb base a Catalunya. Aquests dies podrem assistir també a la presentació de models nous, com l’Abarth 595 Sèrie 4. Però el Barcelona Motordays no serà només una mostra estàtica. Demà al matí hi haurà el prestigiós concurs d’elegància Copa de Barcelona, on es premiaran els cotxes participants amb més categoria i prestigi. La marca Smart promou els Fashion Tours, diversos recorreguts amb parades a les botigues més llampants del passeig de Gràcia i els Culture Tours, que visitarà algunes de les diferents obres de l’arquitecte de Riudoms.

La sortida de la desena edició del 6to6 Europe Tour tancarà les activitats programes per al cap de setmana. Aquest viatge permet als participants recórrer amb els seus cotxes esportius alguns indrets emblemàtics del continent a Alemanya, Suïssa, Itàlia o Mònaco, famosos també per la seva vinculació amb el món del motor. Algunes de les etapes s’aturen en llocs com el Nordschleife -el vell circuit de Nurburgring-, la sinuosa carretera del Passo dello Stelvio o el Museu Mercedes de Stuttgart. Els participants tenen l’opció de viure una experiència 4x4 o assistir a la festa de cloenda a la badia de Montecarlo després d’una setmana de viatge.

L’accés al recinte del Barcelona Motordays per visitar tots els cotxes exposats i els diferents estands, i també per participar en els actes programats, és completament gratuït.

Porsche ret tribut a la seva història

El 80% dels cotxes esportius que Porsche va començar a fabricar a finals dels anys 40 encara circulen. Pensant en els usuaris d’aquests vehicles, la casa alemanya va decidir crear el Porsche Classic Partner, un programa pensat per oferir el manteniment d’aquests vehicles que es basa en el coneixement històric de la marca, la formació dels tècnics i el subministrament de recanvis originals per a aquests vehicles (més de 52.000 referències), que es continuen fabricant amb la garantia d’aquesta firma. El Centre Porsche Barcelona, amb dues concessions a la capital catalana, és l’únic distribuïdor de la marca a la península que ha sigut homologat per la casa matriu per oferir aquest servei, que han presentat recentment. A través de la tutela del vehicle que ofereix aquesta prestació, els propietaris d’aquestes peces amb valor històric, però també sentimental, tenen l’absoluta certesa que el seu cotxe serà restaurat seguint els criteris originals de Porsche i que el manteniment es farà amb el màxim rigor. Una part d’aquest homenatge a la història també estarà present al Barcelona Motordays.

Suport total als tècnics del futur

A més de la ja comentada col·laboració amb l’escola Monlau Competició, el compromís dels Barcelona Motordays amb la formació de tècnics especialitzats el podrem veure amb la presentació en primícia d’un dels monoplaces elèctrics que representaran les universitats de l’estat en la setena edició de la Fórmula Student. El Circuit de Barcelona-Catalunya tornarà a acollir del 24 al 28 d’agost aquesta competició per estudiants d’enginyeria de l’automoció de tot el mon, que va néixer als Estats Units, però que sobretot ha quallat a Europa. Els diferents centres formatius que hi participen aporten la creació d’un petit monoplaça -amb motor tèrmic o elèctric- que ha de superar una sèrie de proves a on a més de les prestacions i la competitivitat assolida, cal acreditar una eficiència energètica determinada, que és el valor que més es té en compte per la confecció de les classificacions finals. Els projectes que hi participen són possibles gràcies al suport de les pròpies entitats universitàries, però també al patrocini d’alguns sponsors i a diverses accions de micro-mecenatge que promouen els mateixos estudiants.