LA GUANTERA

BMW Sèrie 2: ara més grans, nobles i millors

Els cotxes són cada vegada més grans i tenen més capacitat de càrrega. I mira que costa de creure, perquè les places d’aparcament particulars són les mateixes: no han crescut pas. Però tot i això l’habitabilitat màxima i l’aprofitament total de l’espai és una de les principals obsessions que tenen els fabricants d’automòbils en l’actualitat. La prova la trobem en la nova Sèrie 2 de BMW, que acaba d’arribar als concessionaris. Aquesta nissaga de vehicles està basada en la Sèrie 1, però si estudiem les mides d’aquests cupès nous veurem que, de fet, són més semblants a les que tenien abans els de la Sèrie 3, la dels models més populars de BMW de fa uns anys.

Podríem dir que aquesta Sèrie 2 és una nova manera de conèixer els anteriors Sèrie 1 Cupè, que han crescut. El treball dels tècnics és constant: tot i ser més grans, els Sèrie 2 no pesen més que els seus antecessors. La gran diferència, d’entrada, és el disseny, tant a l’interior com -especialment- a l’exterior. Aquests BMW tenen més cua que els models dels quals han partit, sobretot perquè ara disposen d’un tercer volum que correspon a un maleter prou ample. Mentre que el frontal nou presenta un aspecte més afilat que abans, la part posterior de la carrosseria és més ampla, sobretot a l’altura de l’eix motriu, un indicador que ens desvela que aquest és un cotxe amb tracció al darrere.

De moment la gamma de motors la formen cinc opcions diferents, dièsel i gasolina, amb potències que van dels 143 als 218 cavalls, als quals passat l’estiu se n’afegirà un altre de 245. Tots aquests propulsors són de quatre cilindres en línia, dotats d’injecció directa i sobrealimentació (amb la tecnologia BMW TwinPower Turbo), combinables amb caixes de canvi manuals de sis relacions, o automàtiques de vuit velocitats.

Els Sèrie 1 ja tenien un elevat nivell de seguretat, acreditat amb la distinció Cinc Estrelles que ofereixen les proves d’impacte Euro-NCAP, i que encara ha estat millorat: airbags frontals, laterals i de cortineta; protecció optimitzada de vianants gràcies al seu capó actiu i a diferents zones deformables del frontal de la carrosseria en cas d’atropellament.

Aquesta família de vehicles, com cal esperar d’un producte d’aquest nivell, incorpora un grapat de sistemes d’assistència a la conducció: lector automàtic dels senyals de trànsit, avís de col·lisió, assistent d’aparcament, control dels límits de velocitat amb informació sobre la prohibició de fer avançaments, regulació de la velocitat amb funció de frenada...

Una vegada en marxa, aquests cotxes destaquen pel seu aplom, garantit per la suspensió adaptativa, el control dinàmic de tracció i el bloqueig electrònic del diferencial posterior, entre altres elements.

Els Sèrie 2 donen molts serveis de mobilitat a través de la tecnologia Connected Drive, que, entre altres funcions, integra les opcions dels telèfons intel·ligents als equips de música, informació del trànsit en temps real, sistemes d’entreteniment online i tota una sèrie d’aplicacions al servei dels ocupants del cotxe disponibles a través d’internet que, lògicament, també permeten accedir a les xarxes socials visibles a través d’una espectacular pantalla plana que ha dissenyat específicament el fabricant alemany.

Tots els models que formen aquesta Sèrie 2 admeten diverses opcions de personalització a través dels acabats Sport Line i Modern Line, que s’afegeixen al paquet esportiu M-Sport, que per 900 euros més té un grapat de complements, dels quals destacaríem una suspensió molt més dura, un paquet aerodinàmic i les llantes de 17 polzades.

FITXA TÈCNICA

  • PREU: Des de 29.900 euros
  • EMISSIONS: Des de 119 g CO per km
  • MOTOR: 4 cilindres (dièsel o gasolina) de 143 a 245 CV
  • CANVI: Man. de 6 v. o aut. de 8 v
  • TRACCIÓ: Al darrere
  • MIDES: 443 x 177 x 141 cm

PES: 1.360 kg

MALETER: 390 litres

DIPÒSIT: 52 litres