LA GUANTERA

BMW Sèrie 3 GT: amb cèdula d'habitabilitat

Els turismes en versió familiar, uns vehicles que alguns coneixien antigament com a ranxeres , són cotxes especialment pràctics. Tot i que cada vegada són més bonics i estèticament més refinats, aquests productes no acaben de funcionar en alguns mercats. És el cas d'aquí, on els consumidors locals no compren tants familiars com en altres països i, en canvi, l'opció dels SUV és l'escollida com a alternativa polivalent. Per això aquest segment és un dels pocs del mercat que viu un cert creixement.

BMW disposa de versions familiars, anomenades touring en el seu cas, en diverses de les seves gammes de models que, històricament, han tingut una acceptació global més que notable. Ara, pensant en hipotètics clients a qui no els agraden aquests cotxes perquè els troben poc dinàmics, però tenint en compte les necessitats que demanden, han creat el GT (gran turisme), que, d'entrada, completa les quatre variants de carrosseria que fins ara tenia la Sèrie 3: berlina, touring , cabrio i coupé .

D'ençà que la firma bavaresa va iniciar aquesta nissaga de cotxes el 1975, n'han venut més de dotze milions d'unitats. Això fa que el Sèrie 3 sigui el bestseller de BMW, que no va introduir el concepte touring fins al 1987. El nou Sèrie 3 GT introdueix valors propis dels cotxes familiars, però sense presentar la forma d'aquests cotxes sinó tot el contrari: evocant la silueta dels coupés.

Aquest cotxe és 20 centímetres més llarg que el familiar convencional, al qual també supera en 8 centímetres d'alçada i en 2 d'amplada. Per si això no fos prou, l'alçada del seient ha crescut 6 centímetres, fet que atorga al conductor una visió diferent del seu entorn, gairebé com si anés dins d'un totterreny.

L'increment de mides ha aportat una habitabilitat superior, especialment als ocupants del seient del darrere. Però, sobretot, on es nota més és en la capacitat de càrrega del maleter, més gran que al mateix touring , i que pot arribar fins a 1.600 litres amb els seients posteriors plegats, una operació, d'altra banda, molt senzilla de fer gràcies al còmode mecanisme d'accionament que incorpora.

El Sèrie 3 GT té un aspecte exterior que barreja l'esportivitat amb el rigor d'un vehicle premium . Calçat damunt de llantes de 17 polzades de sèrie, i de línies refinades, presenta un coeficient de penetració aerodinàmica molt baix (Cx 0,8), que ajuda a reduir els sorolls dins de l'habitacle i, sobretot, el consum, en coherència amb la filosofia Efficient Dynamics de la marca, que busca més prestacions amb el màxim estalvi possible. Que la casa alemanya disposi al seu catàleg de 64 models que emeten menys de 140 gr. de CO per quilòmetre és tota una declaració de principis.

Com a gadget complementari a aquests propòsits, el cotxe disposa d'un aleró posterior, més estètic que pràctic, que s'enlaira quan passem de 110 km/h, i s'acota quan rodem per sota dels 70 km/h.

Aquest gran turisme de moment està disponible en tres motoritzacions de gasolina i dues de dièsel, que ofereixen un arc de potències entre els 143 i els 306 cavalls que, més endavant, s'anirà ampliant.

Pel que fa als acabats, el nou BMW el trobem en tres nivells: Sport, Modern i Luxury, que es poden combinar amb els paquets Premiére i M-Sport que ofereixen diversos accessoris com a extres complementaris.

Tot i que el vam descobrir al Saló de Ginebra, aquest cotxe no estarà a la venda fins a la setmana vinent.

FITXA TÈCNICA

  • PREU: Des de 36.900 €
  • EMISSIONS: Des de 119 gr. de CO
  • MOTOR: 4 i 6 cilindres; 3 gas. i 2 diès. (des de 143 fins a 306 CV)
  • CANVI: Manual 6 v., o auto. 8 v.
  • TRANSMISSIÓ: Darrere, o a les 4 rodes (X-Drive)
  • MIDES: 482 x 182 x 150 cm
  • PES: Des de 1.540 kg
  • MALETER: 520 l (1.600, seients abatuts)
  • DIPÒSIT: 60 l