Clàssics
Motor Història 16/01/2017

Ferrari 330 GTS, bellesa atemporal

Milions de ferraristes d’arreu del planeta somien amb tenir un Ferrari. I si aquest pot ser un clàssic descapotable, l’equació es converteix en aposta perfecte

Ferran Vital
1 min
Ferrari 330 GTS, bellesa atemporal

És un dels Ferrari més cotitzats i buscats del planeta. Sense cap dubte, la variant més preuada de la sèrie 330 i probablement una de les més rares de l’univers Ferrari. I és que només es van fabricar 99 unitats del 330 GTS, el Ferrari descapotable -convertible- dels de Maranello.

Vista Posterior 330 GTS

Presentat al salo de París de 1966, el 330 GTS era la variant sense sostre del ja preciós 330 GTC. Dissenyat i fabricat artesanalment per Pininfarina, la seva carrosseria era enviada a Maranello per fixar-la al bastidor i als elements mecànics i la seva capota de lona anava fixada directament al parabrises.

Mecànicament el 330 GTS (i el seu germà cupè GTC) muntava el canvi de cinc velocitats sobre l’eix posterior (de tipus transaxle), per garantir un millor repartiment de pes. Incorporava un motor V12 atmosfèric que oferia 300 cavalls de potència i un parell de 390 Nm. Gràcies al seu pes (poc més de 1.300 quilos) podia accelerar de 0 a 100 en 6’5 segons, i oferir sensacions de conducció molt pures als seus usuaris, sense perdre la practicitat per ser utilitzable diàriament.

Interiors 330 GTS

Les seves prestacions, la seva mecànica, la seva bellesa atemporal i les poques unitats que es van fabricar han provocat que la cotització del 330 GTS oscil·li sobre els dos milions i mig d’euros –i això si el propietari està disposat a vendre’l-.

stats