Ral·licròs
Ara Motor

El Mundial de ral·licròs aixeca el teló a Barcelona

El Circuit de Catalunya serà l'escenari de la primera prova de la temporada del Mundial de ral·licròs del 2017

El mundial de ral•licròs aixeca el teló a Barcelona / WORLD RALLYCROSS CHAMPIONSHIP Zoom

El suec Mattias Ekström i el seu Audi S1 comencen avui la defensa del títol mundial de ral·licròs obtingut l'any passat, en una temporada que comença a Barcelona i s'acabarà el 12 de novembre a Sud-àfrica.

Ekström és l'actual campió Zoom

Ekström és l'actual campió / Audi Sport

La del 2017 és la tercera vegada que el Mundial de ral·licròs (que tot just comença la quarta temporada) visita el Circuit de Montmeló. Val a dir que en les dues anteriors ocasions el guanyador ha estat el també suec Timmy Hansen, al volant d'un Peugeot 208.

Una temporada que es preveu molt igualada

Aquesta temporada es presenta més apassionant que mai, amb cinc fabricants (Audi, Volkswagen, Ford, Peugeot i la nouvinguda Kia) sobre les pistes d'asfalt i terra d'arreu del planeta. Entre els favorits a destronar Mattias Ekström i el seu Audi S1 sobresurten noms com el nord-americà Ken Block i el noruec Andreas Bakkerud a bord del flamant Ford Focus RS, l'esmentat Timmy Hansen i el llegendari Sébastien Loeb al volant d'un Peugot 208 o el veterà Petter Solberg i el seu Volkswagen Polo GTI.

Ara bé, tots els cotxes participants ben poca cosa tenen en comú amb els cotxes de carrer dels quals deriven. I és que els cotxes de ral·licròs són màquines realment espectaculars, amb més de 600 CV de potència i 900 Nm de parell motor, tracció integral i canvi de marxes manual. A més, els pilots tenen prohibit qualsevol tipus d'ajuda a la conducció com ara controls de tracció o estabilitat –presents a la Fórmula 1, per exemple– i han de dominar amb molta sang freda bèsties capaces d'accelerar de 0 a 100 en 1,9 s.

Al ral·licròs s'hi val el contacte Zoom

Al ral·licròs s'hi val el contacte / Audi Sport

Per acabar-ho d'adobar, el contacte i els accidents formen part de l'espectacle, i els pilots apliquen conduccions molt agressives –i gairebé sempre amb el pedal a fons– per imposar la seva llei sobre el traçat, que gairebé sempre també combina zones d'asfalt i de terra.

Traçat de Montmeló adaptat als cotxes de ral·licròs Zoom

Traçat de Montmeló adaptat als cotxes de ral·licròs / FIA World RX